[SlovLit] Cigani

Čet Nov 16 20:00:35 CET 2006

Od: Ivanka Sircelj Znidarsic [Ivanka na zrc-sazu.si]

Poslano: 16. november 2006 21:59

Za: Miran Hladnik, Siol

Zadeva: Re: Romi

> From: "Miran Hladnik, Siol" <miran.hladnik na guest.arnes.si>

> To: "SLOVLIT" <slovlit na ijs.si>

> Subject: Res veliko za enkrat: zbornik o slovenski kratki prozi --
> slovenistični simpozij v

> Gradcu -- e-naslovi slovenskih šol -- 100-letnica Gregorčičeve smrti --
> Cigani -- umetnost

> in glasba v Trstu -- literatura in mediji v DSP -- Kermaunerjev intervju

> Date sent: Mon, 13 Nov 2006 21:58:24 +0100

> Na Mladinini spletni strani je objavljena peticija proti preseljevanju
> romske družine Strojan.

> [...]

Spoštovani!

Sprašujem Vas in vse slavne in glasne in podpisujoče se človekoljube, kako
in kje pa se lahko branijo ali dobijo podporo črne ovce - prizadeti
prebivalci Ambrusa? Zakaj ne opozorite tudi na njihovo resnico, njihovo plat
medalje? (Glej npr. Družina, 12. 11. 2006.) Ali naj se zaradi Romov, s
katerimi jim je postalo življenje neznosno, oni odselijo, da bo zadoščeno
vsem "ne-fobom" in podobnim "-ljubom", ki na veliko
razprodajajo/razprodajate svojo t. i. človekoljubnost? Kdo od vseh teh je
pripravljen sprejeti breme vzdrževanja in življenja z družino Strojan?
Občina in prebivalci Ambrusa so to doslej delali brez peticij ali
(samo)hvale. Katera slovenska družina si lahko privošči tak način življenja
s sosedi???

Pa še zgodbica iz Grosuplja: Znan (bivši) občinski odbornik in poslanec DZ
je bil oster kritik svojih kolegov, ki so pred časom reševali romsko
problematiko v Grosupljem. Poln človekoljubja in besed, kakršne polnijo
današnje medije v minus prizadetim Ambrušanom in vladi, je po letu ali dveh
postal še hujši nasprotnik Romov, kot so bili njegovi kolegi prej. Ko so ga
prijeli za besedo, je slabe volje zamomljal: "Prej sem stanoval v bloku,
sedaj pa imam hišo in cigane za sosede!" ... Torej? - Malo manj manipulacij
in malo več treznosti, pravičnosti in resnicoljubnosti! Lep pozdrav!

Ivanka Šircelj-Žnidaršič

===========

"Kakih petdeset let popred, preden se je pričela naša povest [okrog leta
1400, op. m. h.], prišli so cigani v naše kraje. Popred niso bili znani tod
po Evropi in še današnji dan ne vemo za gotovo, od kod so za prvega prišli.
Zgodopisci tedanjih časov pripovedujejo, da je tuj narod v Evropo
priromal -- rjave kože, neznane noše in tujega jezika. Ti čudni ljudje so se
izdajali za kristjane, rekoč, da pridejo iz Egipta. Imeli so morda izprva
tudi lastne kralje. Kmalu pa so se razšli v drhalih po vseh evropejskih
deželah, kjer so si skoraj povsod prebivalce razdražili zavoljo svojega
lenega pohajkovanja in pa še bolj zavoljo tega, ker so preradi tega ali
onega ogoljufali in le slabo ločili, kaj je moje, kaj tvoje." (Josip Jurčič,
Jurij Kozjak, 1864)

Cigani vendarle niso najslabše, kar se lahko pripeti poštenemu slovenskemu
domorodcu: pri Jurčiču je Cigan Samol pravi junak proti domači značajski
pokveki Petru Kozjaku. Kdo se nam javi za negativne vloge v literaturi in v
življenju potem, ko dokončno preženemo Cigane? --- miran

Dodatne informacije o seznamu SlovLit