[SlovLit] Udeležencem kongresa v Zagrebu + literarni utrinek

Ned Okt 1 10:38:52 CEST 2006

Plačilno sredstvo v Zagrebu so kune, ne evri, zato denar pravočasno zamenjajte.

Slavnostno večerjo in druge obroke lahko neregistrirani udeleženci plačate pri naši recepciji tudi s tolarji. Pijačo pri obrokih plačate sami.

Prenočišče z zajtrkom v hotelu International je 54 eur ali 13.000 sit na noč na osebo v enoposteljni sobi oz. 82 eur (19.674 sit) na osebo v dvoposteljni sobi. Morebitne zamenjave uredite sami in na svoj račun v hotelski recepciji.

V četrtek dopoldne bo pred Filozofsko fakulteto na Lučićevi ulici vratar dvigoval zapornico na parkirišču avtomobilom s slovensko registracijo. Pozneje, ko bo prostora zmanjkalo, boste vozniki morali poiskati zastonj parkirno mesto kje v bližini. Dovolj prostora bo popoldne pred Nacionalno knjižnico, za plačilo pa v hotelski garaži: 90 kun za 24 ur.

Kakšen je bil Zagreb eno leto po Kosovelovi smrti, leta 1927, ko ga je doživljal in popisoval njegov prijatelj Bogomir Magajna, preberimo s prve strani Magajnove knjige Gornje mesto (Povesti iz zagrebškega življenja. Celje: Mohorjeva družba, 1932; druga izdaja 1957 pri CZ):

Po ozkem pločniku llice sta hitela medicinec Simon in učenka glasbene šole Marija. Simon je skakal sem in tja, da bi naredil prostor njej. Nič se ni menil za luže oktobrskega dežja. Hlače je imel z blatom poškropljene do kolen. Večkrat se je ozrl na Marijo in oči so se mu svetile v veselju. Potem je zopet pogledal v izrezek Novosti, ki je že vsega mokrega držal v rokah.

>Gospodična, sedaj sva ob številki enainsedemdeseti. Poskusiva še tukaj srečo. Sicer je že pozno popoldne in bo že tudi to stanovanje oddano. Ali pa bo zopet predrago. Na Ilici je namreč. Midva pa nisva mogla celo v predmestjih najti ničesar. Še enkrat vam povem: za štiri sto dinarjev ne dobite svoje sobice. In če bi jo dobili, bi tista soba ne bila soba, ampak brlog, v katerem bi venel vaš obraz kot roža v kleti. Ves dan sem molčal o tem predlogu, ki vam ga bom izrekel sedaj. Dam vam častno besedo, da s predlogom ne merim nikamor, dasi bi bil srečen v vaši bližini. Za šest sto dinarjev je mogoče dobiti že prcecej lepo sobo. Toda ne vi ne jaz ne bi zmogla te vsote. Imam sicer sobo za štiti sto, toda zelo majhna je in brez peči. Vi v tem času niti take ne boste mogli dobiti. Zato vam predlagam, du si najameva skupno sobo in plačava vsak po tri sto dinarjev.<

> [...]

 (Ilica 71, danes sedež Hrvatskega farmacevtskega društva)