[SlovLit] Fw: Mnenje o CP - odziv na zapis Klemna Laha

Miran Hladnik, arnes miran.hladnik na guest.arnes.si
Pet Maj 12 22:11:28 CEST 2006

Od: "Sonja Starc" <sonja.starc na guest.arnes.si>
Za: "Miran" <miran.hladnik na guest.arnes.si>
Poslano: 12. maj 2006 18:53
Zadeva: Mnenje o CP - odziv na zapis Klemna Laha

K izražanju svojega mnenja  o (zdravju) CP me je spodbudil zapis g. Klemna
Laha.

Samo poimenovanje Tekmovanje v znanju (poznavanju) slovenščine  me  ne
moti, ker vsaka interpretacija med drugim pomeni tudi prepoznavanje (vseh)
sporočilnih možnosti, ki nam jih ponuja neki jezikovni kod. V našem primeru
ugotavljamo pač, na kakšne načine vse nam literarna besedila v slovenskem
jeziku lahko sporočajo to in ono, kako bralec to razume, sprejme in se nanj
odziva.
Pač pa me zelo motita sedanji koncept in status tekmovanja.
Že na nekaj mestih sem izrazila svoje stališče do tega, tokrat ga ponavljam
v upanju, da bo morda le pripomoglo k ponovnemu razmisleku o smislu takega
tekmovanja.

Tekmovanje naj bo namenjeno onim, ki se v osnovni in srednji šoli s
slovenščino ukvarjajo "nadstandardno", ki v branju literature in brskanju po
jezikovnih izraznih možnostih uživajo, in jim to ne pomeni dodatnega
šolskega trpljenja.

Tekmovanje, kakršnega poznamo danes, ni nič drugega kot posnetek strukture
maturitetnega izpita, in je v taki zasnovi že samo po sebi absurdno, kajti
zunanje preverjanje po koncu srednje šole že obstaja, vključeno je v sistem
izobraževanja, zato  sedanje CP  praviloma ne pomeni preseganja in
nadgrajevanja z učnim načrtom predpisanih učnih ciljev, pač pa le nesmiselno
podvajanje načina preverjanja.
Na ravni osnovne šole pa je v zadnjem letu postalo še bolj izrojeno, ker je
na silo dobilo vlogo točkovnega razsodnika pri vpisu na srednjo šolo, medtem
ko je  zunanje preverjanje (strokovno in organizacijsko podprto s strani
inštitucij), ki je bilo prav temu namenjeno, to funkcijo izgubilo. In v
kakšni absurdni situaciji smo se znašli? Da ima zunanje preverjanje
"ljubiteljsko" vlogo, tekmovanje pa selektivno.
Zato tudi sama menim, da je nujno potrebno spremeniti koncept tekmovanja iz
slovenščine.
Sonja Starc

Dodatne informacije o seznamu SlovLit