[SlovLit] Brucovanje, nova knjiga, Gutenberg

Pon Jan 16 00:02:29 CET 2006

Brucovanje 11. januarja na gradu Kodeljevo je bilo jako simpatično. Odvijalo
se je v obliki dramoleta v sedmih prizorih pod naslovom Prjatli vprašajo me
kam, ki je povezal serijo citatov iz slovenskih literarnih del in ga je
podpisal Domen Uršič. Iz njega npr. naslednja Menartova:

Ko popki se odpirajo,
kadar je maj,
ko vdove se ozirajo,
ko prostitutke hirajo,
kadar je maj,
ko ženske noge vnemajo
v fantičih zmedene željé,
ko punčke v snu prižemajo
se k pernicam in, vznak ležé,
drgetajoče stokajo,
ko mačke zadke k tlom tišče
in za devištvom jokajo,
kadar je maj,
takrat na svetu so ljudje,
ki vse noči prekrokajo
in sámi ne vedó
zakaj.

Ko so bili pred štirimi leti zdajšnji organizatorji sami bruci, je bilo
prireditvi naslov Za narodov blagor, začela pa se je takole:
"Dragi gledalci in gledalke! Dober večer in lepo pozdravljeni v oddaji >Za
narodov blagor<, v kateri danes gostim predstavnice 6 društev, ki bodo
predstavile svoje programe in skušale prepričati Državni urad za
slovenistiko, ki bo na podlagi današnjega soočenja nekomu od prisotnih
namenil finančna sredstva za realizacijo programa. Torej, stvar je resna.
Gre za jezik in za denar. Z mano v studiu so danes predstavnice Društva
ljubiteljev dvojine, Društva za uvedbo Brižinskih spomenikov v 9-letko,
Društva za beatifikacijo Frana Levstika, Društva sovražnikov tehnike,
Društva ljubiteljev lepih naših in Društva za razrast 3. palatalizacije.
(Ob napovedi vsakega društva se dvignejo transparenti.)"

==========

Prišlo je prijazno knjižno darilo: Majda Stanovnik, Slovenski literarni
prevod 1550--2000 (Ljubljana: Založba ZRC SAZU, 2005; Studia litteraria),
315 str.

Nekaj komentarja najdete v člankih Slovenski Gutenberg
(http://www.ijs.si/lit/cosic.html-l2) in
Slovene Language, Literature and Culture on the Internet Slowenische
Sprache, Literatur und Kultur im Internet
(http://www.ijs.si/lit/kiel.html-l2). --- miran

Dodatne informacije o seznamu SlovLit