[SlovLit] Dvatiso??esto za?enjamo z jezikom

Pon Jan 2 09:14:57 CET 2006

From: "VVB" <vesna.velkovrh-bukilica na guest.arnes.si>
To: "SLOVLIT" <slovlit na ijs.si>
Subject: Koliko ura bije
Date: Mon, 2 Jan 2006 03:35:37 +0100

Pozdravljeni, vesela bi bila, če bi mi kdo, ki se spozna na historični
besednjak, pojasnil konkretni izvor reka "(vedeti), koliko ura bije" v
slovenščini. Natančneje: zanima me, kdaj (vsaj približno) je prvič zabeležen
v slovenščini in v kateri pokrajini (in seveda, v katerem tekstu, če je to
znano). Samo po sebi se razume, da bom vesela tudi vsake dodatne informacije
ali misli. Lep pozdrav, V.

==========

Levstik ima v Najdihojci verze "mečeš bratca in sestrico / s kamenom in
krpezico" in "Da ne pride pote rak, / v dolgih brkah, osmokrak, / ne prinese
krpezice, / da nabišem ti samice." Njegovega Zbranega dela in Pleteršnika
nimam pri roki, v SSKJ, Snoju in Bezlaju ni, samo še pri Kosmaču stoji v
Pomladnem dnevu: "Udaril sem po oknu in zaškripal: - Nehaj, krpezica
hudičeva!" -- gl. Jakopinovo http://bos.zrc-sazu.si/nova_beseda.html).
Sosedovo dekle mora razložiti pesem do torka -- na pomoč za pomen teh
verzov! --- miran

p. s. Slovlit stopa v sedmo leto gostovanja na strežniku Inštituta Jožef
Štefan (http://mailman.ijs.si), začel pa se je že nekaj mesecev  prej, pri
Yahooju septembra 1999 (http://www.egroups.com/group/slovlit/)-- kar lepa
vztrajnost za ta spremenljivi internetni svet .

Dodatne informacije o seznamu SlovLit