[SlovLit] Fw: Pticki brez gnezda

Metka Hojnik-Verdev metka.hojnik na triera.net
Tor Sep 20 22:30:58 CEST 2005


----- Original Message ----- 
From: "Metka Hojnik-Verdev" <metka.hojnik na triera.net>
To: <slovit na ijs.si>
Sent: Tuesday, September 20, 2005 10:26 PM
Subject: Fw: [SlovLit] Pticki brez gnezda


> Spoštovani, pridružujem se mnenju kolegov, da je v  slovenski šoli nujno 
> učencem ponuditi slovenske klasike in s tem predstaviti razmere, v katerih 
> so slovenski otroci odraščali. Prepričana sem, da se za tekmovanja 
> odločijo učenci, ki radi berejo, če jim šola približa slovensko zgodovino 
> skozi slovensko litraturo, je to nujno in potrebno. Vprašam se, kdo jim bo 
> to ponudil, če ne šola? Podpiram izbor klasikov in predlagam, da se skozi 
> literturo že v osnovni šoli približa učencem svet drugačnosti. Lep pozdrav 
> Metka Hojnik Verdev
> ----- Original Message ----- 
> From: "Miran Hladnik, Siol" <miran.hladnik na guest.arnes.si>
> To: "SLOVLIT" <slovlit na ijs.si>
> Sent: Monday, September 19, 2005 11:17 PM
> Subject: Re: [SlovLit] Pticki brez gnezda
>
>
> From: "Boža Krakar Vogel" <boza.krakar na guest.arnes.si>
> To: "miran" <miran.hladnik na guest.arnes.si>
> Sent: 19. september 2005 22:12
> Subject: Ptički brez gnezda
>
> O tem, kaj učenci osnovnih in srednjih šol radi berejo in kaj ne, je pri
> meni vrsta diplomskih nalog in tudi kakšna magistrska. Na pamet vseh teh
> seznamov ne znam, nekaj stalnic pa lahko naštejem iz glave:
>
> Osnovnošolci proti koncu šolanja (radi) berejo prozo z aktualno tematiko, 
> s
> problemi odraščanja, družine, okolja, s katerimi se lahko identificirajo. 
> To
> ustreza njihovemu bralnemu razvoju in je legitimno. Med avtorji npr. Desa
> Muck, tudi Janja Vidmar, V. Mal, pa seveda serija H. Potter. Vse to 
> upošteva
> tudi učni načrt za osnovno šolo, ki je upošteval tudi knjižnične sezname
> priljubljenih knjig.
>
> Učenci ne marajo predvsem  klasike, besedil iz drugih časov in o drugačnih
> socialnih razmerah, v težavnem oz. starejšem jeziku - tako se je v 
> nemilosti
> na tem forumu  znašla že Bevkova Pestrna, zdaj pa Ptički brez gnezda.- 
> Sama
> (kot sklepam po ocenah v medijih, tudi precej osamljena) menim, da to
> nemaranje na prvo žogo ni zelo prepričljiv razlog, da se nekaterim branjem
> v šoli kar odpovemo, saj literarna klasika po spoznavni, moralni in 
> estetski
> plati seznanja mladino z drugačnostjo časov, prostorov in vrednot(kar kot
> cilj deklarirajo vsi šolski sistemi). Da o tem, da pomaga brati sodobne
> tekste, ne govorimo.  Kolikor vem, se tudi matematiki kljub računalnikom
> niso odpovedali temu, da se otroci naučijo nepriljubljene poštevanke. 
> Bistvo
> vzgoje in izobraževanja je prav srečevanje s sprva neznanim in
> nerazumljivim, v šoli pa čas, prostor in strokovnjak, ki naj bi
> približevanje tega in takega vzel za pedagoški izziv. Eden od izzivov
> literature v šoli je v tej luči tudi nepriljubljena literarna klasika, ki 
> pa
> je prišla med klasiko prav zaradi tega, ker je imela kaj povedati vsaki 
> novi
> generaciji bralcev. Če odpremo primerna vrata v identifikacijo, tudi
> zdajšnji. To sem pri hospitacijah pogosto videla na lastne oči. Na
> Prežihovem Vorancu npr. presenetljive in občudovanja vredne odzive na 
> Malega
> princa, za katerega sem prej tudi pogosto slišala, da ga otroci ne marajo
> (več). Zato sem prepričana, da zmorejo tudi Ptički brez gnezda z večno
> aktualno tematiko mladinskega prestopništva, zapuščenosti idr. nagovoriti
> sodobne mlade bralce. Gotovo pa ne vseh. Tega ne zmore nobena knjiga.
>
> Drug problem je, da tekmovanja izgubljajo svoj prvotni pomen in namen. 
> Zdaj
> sploh postajajo instrument selekcije, ne pa tekmovanje med najboljšimi, 
> tj.
> tudi najbolj motiviranimi in občutljivimi za soočenje z neznankami v
> določeni predmetnosti. Rešitev še vedno obstaja, nakazala jo je kolegica
> Ramšak: tisti, ki jih določena snov ne zanima dovolj, pač ne bodo 
> tekmovali.
> V normalnih razmerah, ko bi npr. zadostovalo že tekmovanje na enem 
> področju
> tudi za selekcijo, bi bilo to popolnoma samoumevno. Menim, da tema 
> tekmovanj
> zasluži kakšno posebno okroglo mizo ali strokovni posvet.
>
> _______________________________________________
> SlovLit mailing list
> http://mailman.ijs.si/mailman/listinfo/slovlit
> Prispevke pošiljajte v goli besedilni obliki (Format --> Plain Text) na 
> naslov slovlit na ijs.si. Šumevce prikličite na zaslon z izbiro Format --> 
> Encoding --> Central European (ISO).
>
> __________ NOD32 1.1224 (20050920) Information __________
>
> This message was checked by NOD32 antivirus system.
> http://www.eset.com
>
> 




Dodatne informacije o seznamu SlovLit