[SlovLit] O (letošnjem in siceršnjem) maturitetnem eseju

Miran Hladnik, Siol miran.hladnik na guest.arnes.si
Čet Maj 26 18:01:35 CEST 2005


From: "Zoltan Jan" <Zoltan.Jan na siol.net>
To: "Miran Hladnik, Siol" <miran.hladnik na guest.arnes.si>
Sent: 26. maj 2005 17:53
Subject: Re: [SlovLit] O (letošnjem in siceršnjem) maturitetnem eseju

Spoštovani kolega Krušič,

sam spadam sicer v historiat ocenjevalcev (odstopil sem, ker se ne morem
strinjati, da strokovnjaka denarno kaznujejo za vsako njegovo napako), pa
sem vseeno pripisal dve tedanjih izkušnji, ki jih morda velja upoštevati v
razmišljanjih.

1. Rigidnost navodil in ustvarjalnost nalog/esejev:  najtežje je uskladiti
ocene pri ustvarjalnih nalogah. Vsa literatura, ki navaja, da je pri
materinščini ista naloga lahko ocenjena z najvišjo in najnižjo oceno,
obravnava predvsem takšne skrajne naloge. Tudi slovenski statistični podatki
so v tistih časih potrjevali to resnico: odstopanja so bila pri najslabših
in najboljših nalogah.

2. Dijaki maturitetni preskus opravljajo še preden za to sploh izpolnjujejo
pogoje: torej še pred zaključkom četrtega letnika prav na pobudo
slovenistov, tako da se razpotegnejo roki za ocenjevanje. Ker naj bi se pri
eseju ocenjevalo tipično trajno znanje, katerega ni mogoče pridobiti v tednu
ali dveh, maturant ni prizadet, ocenjevalci imajo več časa, sama matura se
nekoliko prej konča (maturanti imajo zato kakšen dan počitnic več,
profesorji pa poleti (5. julij - 20 avgust) že dolgo ne spravimo skupaj več
kot trideset delovnih dni dopusta).

Lepe pozdrave, Zoltan JAN




Dodatne informacije o seznamu SlovLit