[SlovLit] Re: Toèaj-ka

Tor Mar 15 13:20:10 CET 2005

From: <Janez.Dular na gov.si>
To: "Miran Hladnik, arnes" <miran.hladnik na guest.arnes.si>
Sent: 15. marec 2005 12:49
Subject: Re: Kronika SDS 51

Gospa Jolka Milič se je prvotno ustavila ob trditvi, da domače izraze za
celovito in vsestransko vsebino, ki jo v francoščini zajema pojem
"sommelier", iščejo mnogi strokovnjaki, vendar doslej niso bili preveč
uspešni. Nejeverno se je vprašala: "Je res, da je niste našli? Jo sploh
nameravate iskati?"

Sporočil sem ji, da jo že imamo. Z  mojim  predlogom ni zadovoljna, čeprav
ji točaj - točajka "lepo zvenita". Prostora za pomisleke je vedno dovolj (in
sem jih pričakoval), ampak če je francoskemu duhu uspelo metonimično
premostiti pomensko razdaljo od gonjača vprežne živine do vinskega
velemojstra v imenitnih lokalih, bi menda tudi slovenska domišljija  zmogla
priti do istega cilja z dosti krajšim korakom, tj. od (po SSKJ) "visokega
uslužbenca, navadno na vladarskem dvoru, odgovornega za strežbo s pijačo".
Točaj-ka se nam kar ponuja, zato nismo več  upravičeni postavljati
vprašanja: "Je res, da je niste našli?" Vsiliti pa je seveda ni mogoče
nikomur.

Janez Dular

Dodatne informacije o seznamu SlovLit