Fw: [SlovLit] Dve lanski

Miran Hladnik miran.hladnik na guest.arnes.si
Čet Feb 26 18:58:43 CET 2004

----- Original Message -----
From: <klemnov na email.si>
To: "Miran Hladnik" <miran.hladnik na guest.arnes.si>
Sent: Thursday, February 26, 2004 9:06 AM
Subject: Re: [SlovLit] Dve lanski

Premišljujemo. Tdu samokritično. O prenovi pouka slovenščine v osnovni šoli
bo
moral reči kakšno kdo drug, tudi za srednješolske sloveniste pa je zanimiva
njegova opomba, da je nedopustno, kako se učitelji/profesorji slovenščine ob
vsakem koncu leta prepiramo zaradi eksternih preverjanj (beležim po
spominu).
Tu moram, žal, njegovi kritiki pritrditi. Posamezne rešitve odgovorov so
včasih
(redko, ampak so) očitno napačne ali pa vsaj diskutabilne. Živo se spomnim
lanskega leta, ko smo se slovenisti prepirali o odgovoru na eno izmed
vprašanj
(vprašanje tipa a, b, c d). Zaradi vprašljivosti t. i. pravilnih odgovorov
smo
poslali polno pismo pripomb, a odgovora - vsaj jaz ne vem zanj - ni bilo.
Stvar tako odpre dva problema:
- Ali ima lahko eksterno ocenjevanje znanja (objektivnega tipa) vprašanja,
na
katera - enako in nedvoumno - niso sposobni odgovoriti niti učitelji?
- Če imajo na določeno vprašanje slovenisti različne (strokovno
argumentirane)
odgovore, ali je dopustno uveljavljati (beri točkovati) le eno rešitev?

Takšni dogodki (prepiri med slovenisti), gotovo ne pripomorejo k dvigovanju
našega ugleda (pri drugih strokovnih aktivih polemik o pravilnosti rešitev
ne
opažam). Ustrezna rešitev za to bi bilo natančno naknadno preverjanje testov
pred njihovo "uporabo" (dovolj ocenjevalcev, ki imajo dovolj časa) in
upoštevanje pripomb "baze" (učitelji smo vedno znova presenečeni, kako
izvirno
odgovorjajo učenci - vseh odgovorov pač ni mogoče predvideti vnaprej).

Sicer pa se mi zdi, da je Merčevo pisanje tudi odraz premajhne kritičnosti
samih slovenistov/šolnikov. Le redko se oglasimo, tisti, ki pa se, pa (pre)
kmalu obveljajo za "dežurne nergače". Merčeva kritika je - tudi - zaradi
odsotnosti javne polemike (videti) toliko bolj radikalna in žaljiva.
PA še osebna pripomba. Priznam, da teh dnevnikov nisem bral tako pazljivo
(verjetno mi je kakšna žaljiva obdolžitev ušla), a težko je brati dnevnik
šolnika, ki se mu v šoli (razen šolskih počitnic) nič lepega ne zgodi. In
menim, da je potrebno njegovo kritiko učiteljev slovenščino brati tudi skozi
to.
Toliko. Lp, Klemen