[SlovLit] Nekoliko bolj teoretično vprašanje - polglasnik, pridevniki in še kaj

Klemen Brumec brumec na o2.pl
Tor Feb 10 18:08:18 CET 2004

Lep pozdrav.

Znašel sem se pred naslednjo dilemo, ki je ne znam sam razrešiti, zato
bi koga prosil za prijazen reply s pojasnilom.
Če vzamemo besedo "meter" in pogledamo rodilnik ednine, vidimo, da je
pravilno "metra" (Nimam metra, ki bi izmeril mojega Petra). Zato vrstni
pridevnik napišemo kot "metrski".
Če vzamemo besedo "krater", je rodilnik ednine "kraterja". Iz tega
sledi, da je pridevnik "kraterski".
Kaj pa je s kablom? Rodilnik ednine je "kabla", torej bi moralo biti po
prvem pravilu "kablski", a v SSKJ ta možnost ne obstaja, omenja pa se
"kabelski" (kot kabelska linija, kabelsko omrežje, kabelska zveza). Res
ne vem, zakaj je tu izjema. Mi morda lahko kdo pojasni?
Že vnaprej se zahvaljujem za odgovore.

Lp, Klemen

Dodatne informacije o seznamu SlovLit