[SlovLit] Iščemo skupnega sovražnika

Tor Jan 29 11:28:48 CET 2002

1. Ste brali
2. Brižinci
3. Drobna protivirusna spretnost
4. En magisterij
5. Tudi Američani ...

=======

1. Ste brali kulturne in šolske strani v Delu na začetku tedna? Jaz sem si
izpisal naslednje:

"V slovenščini ne srečuješ rojakov, temveč poklicane in nepoklicane,
usposobljene, še raje pa neusposobljene jezikovne revizorje, ki ti
neprestano skušajo dopovedati, da si bedak in da ne znaš lastnega jezika.
Slovenec je Slovencu -- [...] slavist." (V. Ošlak) Za zgled nam avtor daje
permisivno in zato uspešno angleško jezikovno politiko.

Potem je bilo tu razmišljanje dijakinje, ki zavrača prizadevanje
družboslovno usmerjenih sošolcev, da bi matematiko izrinili iz mature,
protest geografov (J. Kunaver) proti zmanjševanju geografije v poklicnih
šolah, protest humanista (M. Javornik) proti amerikanizaciji izobraževanja,
ki je kriva, da dijaki ne poznajo osnovnih kulturnih faktov, in protest
slovenistke (B. Krakar) proti "evropeizaciji" šolskih programov, ki v
poklicnih šolah izrinjajo slovenščino, zlasti literaturo.

Moje vprašanje: če vsi samo izgubljamo (literati, slovenisti, matematiki,
geografi), kdo potem pridobiva? Kdo ima koristi? Imamo vsi skupnega skritega
velikega sovražnika, ki se izogiba javnemu soočenju, in kako mu je ime?
Demokracija, dekadenca, globalizacija, evropeizacija, pragmatizem,
nihilizem, ateizem, potrošništvo? Ali pa skupnega velikega sovražnika in
manipulatorja ni in se le med sabo spopadamo za svoj kos pozornosti in
vpliva?

========

2. Brižinci

Kortlandtov prepis Brižinskih spomenikov se je znašel na novem mestu
spletnem mestu na nizozemskem strežniku:
http://www.kortlandt.nl/editions/freis.html. Milan V. Smolej s Finske, ki me
je opozoril na spremembo lokacije, se v zasebnem pismu zgroženo sprašuje,
kako lahko "uradna Slovenija" tako zatajuje BS in jih sama ne zna postaviti
na splet.

========

3. Drobna protivirusna spretnost

Morda se tudi kdo od slovlitjanov spopada z navalom viroznih datotek, ki
prihajajo na njegov naslov s kužnih strojev računalniško manj pismenih, temu
primerno manj samozaščitno ozaveščenih in nič hudega slutečih uporabnikov.
Virus, ki moti naše delo, se imenuje BadTrans in prihaja v obliki pisma s
priponko, v katerem je namesto naslova le besedica Re: Takoj ko se s
kazalcem odpravimo nanj, da bi ga zbrisali, se že sproži predvajalnik zvočne
datoteke in obenem namesti zoprno datoteko z imenom kernel32.exe v
direktorij C:/Windows/System, ki jo lahko zbrišemo samo potem, ko zaženemo
stroj v DOS-u. Odkril sem, da lahko uspešno zbrišem táko kužno pismo, če le
z ustrezno spretnostjo udarim na brisalko (tipko Delete), tj. ne prehitro in
ne prepočasi, recimo na mojem stroju v četrt sekunde. Vadimo torej!

========

4. En magisterij

Sonja Čokl bo zagovarjala magisterij z naslovom Merila ocenjevanja pri
maturitetnih esejih v sredo 30. januarja 2002 ob 11.00 v sejni sobi FF na
Aškerčevi 2 v Ljubljani.

=========

5. Tudi Američani ...

... skušajo zbuditi dijakov interes za poezijo. Na strani Kongresne
knjižnice v Washingtonu http://www.loc.gov/poetry/180 je poet lavreat Billy
Collins postavil 180 pesmi sodobnih ameriških pesnikov (za vsak dan pouka po
eno, brez kakšnega literarnozgodovinskega ali -teoretičnega reda), ki naj
jih dijaki berejo naglas, ne da bi jih morali tudi analizirati. Spletna
lokacija prepričuje dijake, da je poezija lahko razumljiv, nemučen in oči
odpirajoči del njihove vsakdanje izkušnje.

lpmiran

Dodatne informacije o seznamu SlovLit