[SlovLit] Pozdravljeni,

Bogomir Mihevc Miro.Mihevc na Uni-Lj.si
Pet Jun 1 12:33:21 CEST 2001

Spostovani
kolega Jože Štucin, slovlitovci!

K razjasnjevanju besede:

ČEFUR    (v Lj. na prelomu 20. in 21.stol. se izgovarja tudi "ČIFUR")

 /morda iz/
SEFARD, pripadnik Judov, izgnaih v 15.stol. iz Španije in Portugalske na
Nizozemsko, S.Afriko, Turčijo (npr. Sarajevo); imajo svoje narečje
"španjolščina", lepe pesmi ob spremljavi kitare  (po: Veliki splošni
leksikon, DZS, Lj.1998)

ČIFUT,  žid, goljuf, oderuh (zaničljivo); Č.-i ptič (Župančič) (Po:
Slovenski pravopis, SAZU, DZS, Lj. 1950 ("Posvečeno spominu O.Župančiča")

 /torej/

ČIFUR, ČEFUR, južnjak, priseljenec, prišlek (zaničljivo, Lj. konec 20.st.,
zastarelo)
 /ali/
ČIFUR, pripadnik mladinske subkulture, s posebno obleko, obutvijo in frizuro
ter načinom obnašanja (zaničljivo, Lj. konec 20. in začetek 21. stol.,
mladinski govor)

Dodatna vira:
- Glasba in pesmi sefardskih Židov, Venček Dolenc in soproga, mislim da
ansambel Sedmina
- neka pesem, avtor besedila in interpret Magnifico.

Upam da sem prispeval k
dokončni rešitvi (Endlosung) čefurskega vprasanja!

 Bogomir Mihevc