[SlovLit] Re: Dvopredmetnost v humanističnem študiju (Miran Hladnik)

Igor Kramberger kramberger na uni-mb.si
Čet Jan 11 21:05:13 CET 2001

Dober vecer vsem,

prebral sem zapis s komentarji, prebliski in domislicami Bogomirja Mihevca.
Zal jih ne morem spodbijati, lahko se samo strinjam.

>Poleg tega v vecjih solah, v Ljubljani ucitelji naberejo dovolj ur pri enem
>predmetu, zlasti ce ima predmet veliko ur, ali ce je "maturitetni predmet" v
>srednji soli.
Ja, ce je sola vecja ali v Ljubljani; drugje pa je zazeleno, da lahko
predava dva predmeta. Nastejemo lahko argumente v prid enemu in drugemu.

>Menim,
>da bi morali bolj upostevati interese studentov, vsaj toliko kot  interese
>zaposlovalcev in izvajalcev.
Na Pedagoski fakulteti v Mariboru imamo precej enopredmetnih slavistk kot
posledico tega, da enkrat ali dvakrat izpolnjujejo vpisne pogoje za en
oddelek, ne pa za drugega -- potem se temu tveganju izognejo z vpisom na
enopredmetni studij, ki jih ne zanima prevec. Pri nas so enopredmetni
studenti v povprecju slabsi, manj zagnani od dvopredmetnih.

V studijskem letu 2000/2001 imamo vpisanih nekaj cez 4.900 rednih in
izrednih dodiplomskih studentov. Ko sem pregledoval vpisne kombinacije, me
je kar zabolela glava -- imamo tudi kar izrazito skupino, ki ima vpisane
povsem odtrgane povezave (tudi: matematika -- slovenscina, biologija --
sociologija), pa ne vemo, ali bi bili na to ponosni ali ne (bo to mogoce,
ce se od PeF odcepi FF v MB?  ;-)  ).

>Ce se
>nacin financiranja ne bo spremenil, bo tezko uvesti izbirnost. Brez
>zagotovila, da bodo univ. ucitelji kjub manj uram dobili enake place pa
>najbrz ne bodo navduseni za vecjo izbirnost.
Natanko tako, tu se zacne in konca vsakrsna razprava na to temo. Stvar gre
s*e dlje: ker predavam na treh oddelkih, veljam za malce prismojenega --
prvi bom izgubil ure na obeh gostujocih oddelkih, ce jih bodo potrebovali
za svoje, ne glede na vsebino ali mojo lastno zadrego pri zagotavljanju
polne urne obveze. Zapreti se velja v lasten oddelek, da imas ponoci miren
spanec.

Moralo pa bi biti tako: predmet "Socioloska analiza" bi morala ponujati
najmanj dva izvajalca, eden bolj empiricne metode, drugi bolj Webra in
Simmla, denimo. Torej presezna ponudba pri predmetu, ki je obvezen z vidika
nabiranja znanja in kreditnih tock. Ampak to zveni ze kar malce utopicno.

Naj koncam z zgodbo, ki je seveda cista zgodovina.

Moja stara mama je studirala na FF v LJ v drugi polovici 20-tih let, torej
pred 80 leti. Seznam poslusanih predmetov obsega vec kot 100 enot v 9
semestrih. A med dokumenti smo nasli: 18 kolokvijskih spriceval, 1
seminarsko spricevalo in 1 diplomsko spricevalo, da je koncala A, B in C
studij. Poslusala je marsikaj, a iz vsega ocitno ni opravljala preizkusa
znanja.

Tretji letnik je prezivela v Parizu s stipendijo, ki so ji jo zagotovili
profesorji na FF. Ohranjen je francoski indeks z vpisanimi predavanji. Ta
predavanja so lepo vkljucena v seznam s 100 enotami, ki so ga natipkali na
FF.

Dekan FF pa je na stran z uradnimi zabelezkami v indeksu zgolj zapisal: FF
v LJ studentki M. Sch. priznava 3. letnik.

No, njeni profesorji so bili I. Prijatelj, Fr. Kidric, K. Os*tir, Fr. Veber
itd. Dekan pa Izidor Cankar. Morda je treba pojasnilo za enostavnost
resitve iskati v tej vrstici.

Lep pozdrav,

Igor
- -----