[SlovLit] wap

Hladnik Miran miran.hladnik na guest.arnes.si
Pon Avg 7 08:37:54 CEST 2000

>From sebastijan.macek na flashmail.com  Mon Aug  7 01:20:43 2000

Na zacetku bi pozdravil vaso pobudo za prevod te kratice. Preden pa
podam svoj prevod  je potrebno pojasniti za kaj sploh gre.
Najbolj preprosto receno je WAP (wireless application protocol) protokol
 (standardiziran nabor pravil in  ukazov, ki dolocajo obliko
komunikacije med racunalniki in raznimi drugimi napravami), ki napravam
kot so mobilni telefoni in dlancniki nove generacije omogoca brskanje po
spletu na posebej za to prilagojenih straneh.

Sedaj pa k stvari: pri svoji razlicici slovenskega izraza sem se
naslonil na izraz, ki ga uporabljajo v  racunalniski reviji PC & mediji,
kjer sem ze veckrat zasledil prevode raznih izrazov s podrocja
racunalnistva in novih tehnologij. Tako sem naletel tudi na prevod
kratice WAP, ki se glasi "mobilni spletni protokol". Ne morem sicer
reci, da se s tem prevodom strinjam, ker je nekoliko zavajujoc; protokol
sam namrec ni mobilen, mobilne so naprave, ki ta protokol uporabljajo za
dostop do spleta. Zato predlagam dva izraza: "spletni protokol za
mobilne naprave" ali "spletni protokol za prenosne naprave". Zavedam se, =
da ta izraz se zdalec ni tako prijazen usesu kot WAP, moc pa bi ga bilo =
uporabljati kot pojasnilo h kratici.

Upam da sem s tem ponudil vsaj priblizno dobro izhodisce za nadaljnje
razprave o tem izrazu in nestrpno cakam na vase odgovore.

Sebastijan Macek

Dodatne informacije o seznamu SlovLit