[SLO-TIME] Stabilnost relativne frekvence

Mark Martinec Mark.Martinec at ijs.si
Fri Jun 20 22:16:37 CEST 2003

Ales,

| Na listi je ze dolgo hudo mrtvilo in verjetno ne bo odvec, ce jo s kaksno
| debato malce razgibamo. ;-)

Res!  Jaz kmalu odhajam na pocitnice :)

| Zadnje dni se nekoliko bolj intenzivno ukvarjam z raznimi statisticnimi
| podatki okrog NTP, med drugim tudi z opazovanjem relativne frekvence nekaj
| NTP streznikov. Pri tem se en streznik obnasa na moc cudno. Ker slika pove
| vec kot 1000 besed, si raje oglejte kar sliko na
| <http://delta.uni-mb.si/ntp/ls.png>

Zanimivo.  Vidim tudi, da si resno zastavil, super.

| Cuden streznik je seveda 'tartuf'. Ceprav se frekvenca vecinoma drzi
| znotraj mej +/- 0.2 ppm od povprecne vrednosti, pa so posamezne vrednosti
| dalec vstran, tudi do 70 ppm. Predvsem pa je graf vse prej kot zvezen,
| deluje nekako zelo "raztreseno". Morda kaj moti to, da je tartuf
| dvoprocesorski streznik? Procesorja sta Xeona 2.4 GHz s Hyper-Threading
| Technology in OS vidi pravzaprav kar 4 procesorje.

Prav verjetno je problem povezan z izbiro kakega 'nedeterministicnega'
procesorja.

Se ena rec mi pride na misel: nekateri procesorji, zlasti hitrejsi,
imajo moznost nastaviti taktni oscilator v 'spread spectrum' rezim,
kar pomeni, da se mu frekvenca stalno in hitro malo seli.
Glavni namen tega je, da se reducirajo (oz. dekoncentrirajo)
izsevane radijske motnje.

Tudi jaz imam slabse izkusnje z modernimi procesorji, katerim se
poraba (in zato temperatura ter npr. tudi hitrost ventilatorja)
spreminja glede na trenutno obremenitev. Racunalniki so resda hitri
in varcni, ampak za frekvencni standard niso vec posebno primerni.

Pozdrav
   Mark