IJS KOLOKVIJ, torek, 23. 3. 2021, ob 14. uri, prof. dr. David S. Weiss

Natasa.Gosevac at ijs.si Natasa.Gosevac at ijs.si
Tue Mar 16 14:54:44 CET 2021

Vabimo vas na 4. predavanje ob letošnjih Stefanovih dnevih, ki bo 23. marca 2021, ob 14. uri. Predavanje bo v spletnem konferenčnem sistemu Zoom in mu lahko prisostvujete tako, da v brskalnik prenesete naslov  <https://uni-lj-si.zoom.us/j/98099345188?pwd=c1M0dHdnNHVDVFc2aC90RktCUHJKUT09> https://uni-lj-si.zoom.us/j/98099345188?pwd=c1M0dHdnNHVDVFc2aC90RktCUHJKUT09; identifikacijska stevilka sestanka je 980 9934 5188, geslo pa 876849.

Predavanje lahko spremljate tudi na TV IJS kanalu na spletnem naslovu  <http://tv.ijs.si> tv.ijs.si.

Napovednik predavanja najdete na naslovu  <http://www.ijs.si/ijsw/Koledar_prireditev> http://www.ijs.si/ijsw/Koledar_prireditev, posnetke preteklih predavanj pa na  <http://videolectures.net/kolokviji_ijs> http://videolectures.net/kolokviji_ijs.

prof. dr. David S. Weiss

Pennsylvania State University, University Park, ZDA

Kvantno računalništvo z atomi v svetlobnih pasteh

Opisali bomo, kako uporabimo posamezne atome cezija, ujete v mesta na 3D optični mreži, kot kvantne bite. Pojasnili bomo, kako ohladimo atome skoraj do teoretične meje, kako posegamo v sredino mreže, da bi spremenili kvantno stanje izbranega atoma, in kako urejamo atome po mreži. Ti postopki tvorijo fizično implementacijo Maxwellovega demona, ki je bil doslej le miselni eksperiment in ki osvetljuje globoko povezavo med entropijo in informacijo.

Predavanje bo v angleščini.

******

We invite you to the 4th Institute colloquium, which will take place at this year's Jožef Stefan days on March 23, 2021 at 2 PM. The colloquium will be organized online using the zoom conference platform. To attend the colloquium, please copy the

 <https://uni-lj-si.zoom.us/j/98099345188?pwd=c1M0dHdnNHVDVFc2aC90RktCUHJKUT09> https://uni-lj-si.zoom.us/j/98099345188?pwd=c1M0dHdnNHVDVFc2aC90RktCUHJKUT09, meeting ID is  980 9934 5188, password is 876849.

The colloquium is also aired on TV IJS at  <http://tv.ijs.si> tv.ijs.si.

To read the abstract click   <http://www.ijs.si/ijsw/Koledar_prireditev> http://www.ijs.si/ijsw/Koledar_prireditev. Past colloquia are posted on   <http://videolectures.net/kolokviji_ijs> http://videolectures.net/kolokviji_ijs.

prof. dr. David S. Weiss

Pennsylvania State University, University Park, USA

Quantum computing with atoms trapped by light

I will describe how we use single cesium atoms, each trapped in a site of a 3D optical lattice, as quantum bits. I will explain how we cool the atoms almost as much as is theoretically possible, how we can effectively reach into the middle of the array to change the quantum state of any atom, and how we sort the atoms in the lattice.  Together these actions constitute a physical implementation of Maxwell's demon, previously only a thought experiment, which elucidates the deep connection between entropy and information.

Cordially invited!