IJS KOLOKVIJ, sreda, 6. 4. 2011, prof. Tom Henzinger

Andreja Berglez andreja.berglez at ijs.si
Fri Apr 1 13:47:29 CEST 2011

Vabim vas na 12. predavanje iz sklopa "Kolokviji na IJS" v letu 2010/11, ki
bo  v sredo, 6. aprila 2011, ob 13:00 uri v Veliki predavalnici Instituta
>Jožef Stefan< na Jamovi cesti 39 v Ljubljani. Napovednik predavanja najdete
tudi na naslovu http://www.ijs.si/ijsw/Koledar_prireditev, posnetke
preteklih predavanj pa na http://videolectures.net/kolokviji_ijs.

prof. Tom Henzinger

IST Austria

Igre, čas in verjetnosti: modeli in algoritmi za načrtovanje in analizo

Digitalna tehnologija, od medicinskih aplikacij do "drive-by-wire" sistemov,
je vedno bolj izpostavljena varnostno-kritičnim situacijam. To naravnost
kliče k sistematičnemu načrtovanju in preverjanju treh najpomembnejših virov
kompleksnega obnašanja sistemov: hkratnost, realni čas ter negotovost. V
predavanju bo predstavljen dvostopenjski proces: formalno modeliranje ki mu
sledi algoritemska analiza. Posamezne komponente istočasnega sistema
modeliramo kot potencialne sodelavce ali svetovalce v igrah z začasnimi
cilji, kot je na primer varnost. Realni čas strojne in programske opreme
modeliramo s hibridnimi dinamičnimi sistemi, ki kombinirajo tako diskretne
prehode med stanji kot tudi stalen razvoj stanj. Negotovost v okolju je
seveda modelirana s stohastičnim obnašanjem.

Predavanje bo v angleščini.

Lepo vabljeni!

***

We would like to invite you to 12th lecture of the "Kolokvij na IJS" in the
school year 2010/11. The lecture will be held on Wednesday, April 6, 2011,
at 1 pm at the JSI main lecture hall, Jamova 39, Ljubljana. The abstract of
the lecture can be found on website:
<http://www.ijs.si/ijsw/Koledar_prireditev>
http://www.ijs.si/ijsw/Koledar_prireditev, the previous recorded lectures
can be found on website:  <http://videolectures.net/kolokviji_ijs>
http://videolectures.net/kolokviji_ijs.

Prof. Tom Henzinger

IST Austria

Games, Time, and Probabilities: Models and Algorithms for System Design and
Analysis

Digital technology, from medical implants to drive-by-wire systems, is
increasingly deployed in safety-critical situations.  This calls for
systematic design and verification methodologies that can cope with three
major sources of system complexity: concurrency, real time, and uncertainty.
We advocate a two-step process: formal modeling followed by algorithmic
analysis (or, "model building" followed by "model checking").  We model the
components of a concurrent system as potential collaborators or adversaries
in a multi-player game with temporal objectives, such as system safety.  The
real-time aspects of hardware and software are modeled by hybrid dynamical
systems that combine both discrete state transitions and continuous state
evolutions. Uncertainty in the environment is naturally modeled by
stochastic behavior.  As a result, we obtain three orthogonal extensions of
basic state-transition graph models of systems --game graphs, timed graphs,
and Markov decision processes-- and all combinations thereof.

We look forward to meeting you at the "Kolokvij na IJS"!