[Agor] Besedni postaji naslednji teden

Avsenik, Maja Maja.Avsenik at ff.uni-lj.si
Wed Nov 30 12:52:03 CET 2011

BESEDNI POSTAJI - naslednji teden
Torek, 6. DECEMBRA ob 17. uri (Modra soba)
Izar Lunaček, Ciklična vera popularne kulture (Aristej, 2011; zbirka Dialogi)
[cid:image001.jpg at 01CCAF51.270A25D0][cid:image002.jpg at 01CCAF51.270A25D0]
Z avtorjem knjige se bo o tem, kakšen pomen ima smešno v sodobni družbi, še zlasti v primerjavi z aktivnejšo vlogo, ki jo je komično igralo v ljudskih običajih ter verskih in obrednih praksah plemenskih skupnosti, pogovarjal Gregor Moder.
Izar Lunaček je diplomiran komparativist, akademski slikar in doktor filozofije. Že dobro desetletje se preživlja z risanjem karikatur in stripov za vidne slovenske časopise in revije, štiri leta pa je bil kot asistent in mladi raziskovalec zaposlen tudi na Filozofski fakulteti, kjer je preučeval in poučeval filozofijo komičnega. Trenutno živi in dela v Španiji, kjer na Avtonomni univerzi v Barceloni raziskuje, kaj je smešnega na naši spolnosti in spolnih vlogah.
NAPOVEDUJEMO Besedno postajo, ki smo jo pripravili skupaj z Muzejem novejše zgodovine ob njihovi razstavi Slovenke v dobi Moderne.
Četrtek, 8. DECEMBRA ob 18. uri (Muzej novejše zgodovine)
Prof. dr. Irena Novak Popov, prof. dr. Milena Mileva Blažić in glasbena spremljava v vlogi Janija Kovačiča.
[cid:image009.jpg at 01CCAF54.A25513A0][cid:image010.jpg at 01CCAF54.A25513A0][cid:image011.jpg at 01CCAF54.A25513A0]
Antologija slovenskih pesnic (izbrala in uredila Irena Novak Popov; Tuma 2004 - 2007)
Predstavitev vseh treh delov Antologije slovenskih pesnic, ki predstavlja izčrpen pregled slovenskega ženskega pesništva od leta 1825 do malo čez leto 2000. Izbrana poezija 143 pesnic tematsko posega na najrazličnejša področja in sledi različnim stilističnim in slogovnim tokovom. Antologija je obogatena z izčrpnimi bio- in bibliografskimi podatki o avtoricah in spremno študijo avtorice izbora Antologije prof. dr. Irene Novak Popov.

>Kaj naj torej pisatelj, moški, pove o kolegicah, pesnicah? Uporabil bo njihove besede. Prvi verz, objavljen v prvi knjigi Antologije slovenskih pesnic, je verz Ivane Lepušič iz leta 1825, ki je zapisala: >Dokler rožice žlahtne cvedo...< In zadnji verz v tretji knjigi te Antologije je verz Katje Plut, ki pravi: >Mehkoba bo moja utrdba.< Če združim: >Dokler rožice žlahtne cvedo, mehkoba bo moja utrdba.< Jaz si ta dvestoletni pesniški lok razlagam, da bodo ženske vedno pesnice, saj bodo žlahtne rožice cvetele, dokler bo življenje, in da bo ženskost, ob pameti in lepoti, vedno tisto, kar bomo v ženskah iskali, četudi bodo v pesmih seveda gladko segale preko stereotipov o ženskah.<  (Iz nagovora bivšega predsednika Društva slovenskih pisateljev Slavka Pregla ob izidu tretjega dela Antologije.)
Vabljeni!
Besedne postaje prireja Knjigarna Filozofske fakultete v Ljubljani, Aškerčeva 2, Ljubljana, www.ff.uni-lj.si<http://www.ff.uni-lj.si> (zavihek Založba in Knjigarna), tel. št. 01/241 11 37, E knjigarna at ff.uni-lj.si<mailto:knjigarna at ff.uni-lj.si> .
Besedne postaje sofinancira Javna agencija za knjigo RS.
Če ne želite več prejemati naših obvestil, nam prosim sporočite na E: knjigarna at ff.uni-lj.si<mailto:knjigarna at ff.uni-lj.si>