[Agor] Študenti s Kranjske na dunajski univerzi v prvi polovici devetnajstega stoletja 1804 - 1848 na Besedni postaji

Avsenik, Maja Maja.Avsenik at ff.uni-lj.si
Thu Mar 31 08:26:26 CEST 2011

Na Besedni postaji v sredo, 6. aprila 2011, ob 17. uri:

[cid:image001.jpg at 01CBEF7C.43352290] [cid:image002.png at 01CBEF7C.43352290]  [cid:image003.jpg at 01CBEF7C.43352290]

Pogovor o knjigi Alojza Cindriča,

Študenti s Kranjske na dunajski univerzi v prvi polovici devetnajstega stoletja 1804 - 1848
(Univerza v Ljubljani, 2010)

>MI, REKTOR IN PRASTARA TER PRESLAVNA DUNAJSKA UNIVERZA, POZDRAVLJAMO TISTE, KI BODO BRALI. Še posebej hvalevreden običaj naših predhodnikov je, da tisti, ki so se dolgo posvečali častivrednim znanostim in umetnostim, preden se napotijo k delu v korist skupnosti in praksi, pred vsem opravijo vse rigoroze, da na zakonit način dosežejo dolžno spričevalo svoje izobrazbe. Ker se je torej nadvse čislani in nadvse učeni mož Frančišek Prešeren, Ilir iz Rodin, veliko let vneto in vztrajno posvečal pravoznanstvu in je že bil pripravljen za javne preizkuse svoje učenosti, Nas je zaprosil, naj njega samega počastimo z akademskim nazivom, ki ustreza njegovi stroki. Ker v tem oziru nismo mogli neugoditi njegovi prečastiti in nadvse upravičeni prošnji, smo ga najprej temeljito izprašali o celotnem pravoznanstvu in nato o tezah, z vseh področij prava, prisluhnili smo mu, ko jih je javno branil proti dokazom in očitkom vseh, ki so mu hoteli oponirati. In ker Nam je v vsem tem izdatno potrdil svojo izvrstno učenost in obvladovanje prava, smo mu na njegovo prošnjo rade volje podelili častni naziv, ki gre vrlini in častitljivim študijem.
Zatorej smo s polnomočjem, ki Nam ga je podelil prevzvišeni cesar Franc I. tega istega Frančiška Ksaverja Prešerna dne 27. marca leta 1828 proglasili za DOKTORJA V PRAVU ter mu dali in mu dajemo možnost, da se povzpne na doktorski sedež in da de iure odgovarja, svetuje in izvaja drugo, kar običajno izvajajo doktorji prava.< (iz prevoda doktorske listine dr. Franceta Prešerna)

Z avtorjem dr. Alojzom Cindričem se bo o knjigi pogovarjal zgodovinar dr. Janez Cvirn.

Vljudno vabljeni !

Besedne postaje prireja Knjigarna Filozofske fakultete v Ljubljani, Aškerčeva 2, Ljubljana, www.ff.uni-lj.si<http://www.ff.uni-lj.si> (zavihek Založba in Knjigarna), tel. št. 01/241 11 37, E knjigarna at ff.uni-lj.si<mailto:knjigarna at ff.uni-lj.si>

Besedne postaje sofinancira Javna agencija za knjigo RS.

Če ne želite več prejemati naših sporočil, nam prosim to sporočite na E knjigarna at ff.uni-lj.si<mailto:knjigarna at ff.uni-lj.si>