[SlovLit] Zrcalna mala francoska balada -- Demokracija in satira -- Ob 20-letnici Wikipedije

Miran Hladnik hladnikmiran na gmail.com
Sre Dec 30 12:04:00 CET 2020

Od: Boris A. Novak <Boris-A.Novak na guest.arnes.si>
Date: V tor., 29. dec. 2020 ob 21:49
Subject: KOLESARSKI DIPTIH - NOVOLETNA VOŠČILNICA (glej tudi na
https://slov.si/doc/novak_kolesarski_diptih.docx)

*Boris A. Novak*
*KOLESARSKI DIPTIH*
*zrcalni mali francoski baladi*
*v hvalo in zahvalo protestnemu kolesarskemu gibanju 2020*

*NEZNANA KOLESARKA
NEZNANSKA KOLESARKA*

Prvič sem jo zagledal, čudež na kolesu,
       Prvič sem jo zagledal, čudež na kolesu,

med demonstracijami pred Državnim zborom,                               med
demonstracijami pred Državnim štorom,

sonce med vranje črnimi lasmi, v kresu
                  sonce med vranje čarnimi lasmi, v resju

prvih svetilk poletnega večera; z dobro
           prvih zvezdá; obljubljena lepšim prostorom,

opremljeno postavo je zbežala pred odborom
        je z ranjeno perutjo prhnila pred zborom

oklepnih palicajev v somrak za parkom.
               brutalnih specialcev v temò za parkom.

Obstal sem sam, med klici, gesli, glasnim korom,                      Ostal
sem sam, med kriki, grožnjami z zaporom,

*na smrt zaljubljen v neznano kolesarko.
                                  na smrt zaljubljen v neznano kolesarko.*

Drugič sem jo zagledal, nežnost na kolesu,
         Drugič sem jo zagledal, bežnost na kolesu,

v petek, ko smo na ploščadi Parlamenta
    v petek, ko smo pred portalom Parlamenta

brali Ustavo, palicaji pa so na telesu
                                      brali Ustavo, Postava pa je po telesu

mladeniča trenirali prijeme. Svetla pentlja
mladeniča štempljala otekline. Svetla pentlja

ji padla je iz rjavih las, ko je razpletla
 ji je zletela iz rdečih kit, ko je ustnice spletla

roke kot vrv, brv za varno mesečevo barko …                      z
njegovimi in ga nazaj klicala z dihom, z zrakom …

Lebdel sem sredi senc, kresnic, kril s firmamenta,                Treščil
sem s ptičjih in dekliških kril ob zob cementa,

*na smrt zaljubljen v neznano kolesarko.
                          na smrt zaljubljen v neznano kolesarko. *

Tretjič pa, krik, razkrinkan hip resnice na kolesu,
     Tretjič
pa kri na cesti in kristal lepote na kolesu,

ko je Hud Pes zaprl Trg Republike. Ta mala
    ko so Volcjé raztrgali središče mesta. Vsa zala

je cik-cak prevozila barikade, kot v plesu
        se je cik-cak prebila skoz patrulje, kot v plesu

dihala z boki in … kričala? pela? se smejala? …                    nihala z
boki in … klicala? na pomoč? se je bala? …

medtem ko ji je gosta krona zlatih las vihrala
        medtem ko ji je zlata krona gostih las vihrala

skoz zrak. Lovil sem jo, a sem ujel le – znano starko,            skoz čas.
Šepal sem in ujel – le od kod znano starko?

mladostno simpatijo, ki me je režé vprašala:
   Smehljala
se je, ko sem šepetal, da sem *– budala – *

*Borči, si zaljubljen v neznano kolesarko?
                       na smrt zaljubljen v neznano kolesarko. *

*Norček! Tudi jaz iščem tebe. *Jecnil sem le: *Hvala!
Norček! Tudi jaz iščem tebe. *Jecnil sem le: *Hvala!*

Na barikadah neprehodnosti, pred temnim jarkom,                 Stala sva,
srečna, pod ozvezdenim nebesnim jarkom.

sva naslutila dih Prihodnosti. Tam je čakala.
          Prešinilo me je, da bomo zmagali. In stala

Zmagali bomo. Šepaje s starko pleševa za žarkom          sva tam, star, nor
poet in Smrt, strmeč za zadnjim žarkom

*dne, utelešenega v neznano kolesarko …
      življenja, utelešenega v neznansko kolesarko …*

Boris A.,
iz srca

===