[SlovLit] Slavistika v 70. letih -- Re: Škrabčev simpozij -- Re: Berljivost -- Meta in Mengeš

Miran gmail miranhladnik1 na gmail.com
Tor Jun 23 18:29:43 CEST 2015

From: Zoran Božič [mailto:zoran.bozic na guest.arnes.si]
Sent: Tuesday, June 23, 2015 11:40 AM
To: 'slovlit na ijs.si'
Subject: Kaj se je dogajalo na oddelku za slavistiko FF v sedemdesetih letih?

V Sobotni prilogi z dne 20. junija je Jana Ozimek v uvodni
predstavitvi zapisala, da je »profesorica slovenskega jezika in
književnosti, rojena po vojni, z očetom, ki je sodeloval v OF ter bil
zaprt v Dachau«, ki »nikoli ni želel postati komunist in je ostal v
svoji drži do konca svojega življenja«. Kasneje pa navaja: »V času, ko
sem študirala, na slavistiki nismo slišali ničesar o Balantiču, še
manj ga obravnavali, čeprav smo veliko govorili o vojnem obdobju. O
njem so nam šušljali študentje, ki so prihajali iz Kamnika. Šele
pozneje sem izvedela, da so bile njegove pesmi skrbno pod ključem v
NUK.«

Tudi sam sem rojen po vojni, študiral slavistiko na ljubljanski
Filozofski fakulteti in bil kot bruc udeleženec demonstracij na
Aškerčevi in enotedenske zasedbe fakultete. Čeprav iz »režimske«
družine, nisem bil član Zveze komunistov. Že kot bruc sem veliko bral,
ne samo Prešerna, in porodila se mi je misel, da bi za seminar pri
profesorju Zadravcu pripravil primerjavo dveh pesnikov, ki sta v cvetu
mladosti padla med drugo svetovno vojno. Kajuhove pesmi so bile seveda
splošno dostopne, Balantičevo pesniško zbirko V ognju groze plapolam
(v uredništvu političnega emigranta dr. Tineta Debeljaka) pa sem si
brez vsakih težav izposodil v oddelčni knjižnici. In imel javno, v
polni predavalnici št. 2, strokovno primerjavo pesmi »partizanskega«
in »domobranskega« pesnika. Brez posledic.

===