[SlovLit] Literarnovedni blog o modernizmu -- Češki literarni leksikon -- Avtobiografija

Miran gmail miranhladnik1 na gmail.com
Čet Avg 18 17:27:38 CEST 2011

From: "Aljoša Harlamov" <aljosa.harlamov na gmail.com>
To: slovlit na ijs.si
Date: Wed, 17 Aug 2011 12:47:20 +0200
Subject: Zahvala za pomoč in povabilu k spremljanju literarnovednega
bloga o modernizmu

Najprej bi se najlepše zahvalil vsem Slovlitovcem za pomoč pri
nedavnem nabiranju slovenskih avtorjev proze in poezije za
odrasle, rojenih po letu 1970. Predvsem z vašo pomočjo sva z
Davidom Bedračem uspela sestaviti bogat seznam avtorjev.
Članka bosta izšla jeseni v zborniku, posvečenemu jubileju
Festivala mlade umetnosti Urška. Če slučajno kdo potrebuje
seznam avtorjev in njihovih del za prozo, mi lahko piše na
aljosa.harlamov na gmail.com.

Nepovezano s tem: v juliju sem po nekaterih vzorih iz tujine "odprl"
spletni dnevnik oziroma blog z naslovom Zauberberg: Dobrodošli v
moderni (še vedno). Gre za "Literarnovedni spletni dnevnik o moderni
in modernizmu, modernistični umetnosti, predvsem pa o modernistični literaturi."

Kot pojasnjujem v prvi objavi:

"Za vzpon na Zauberberg sem se odločil, ker verjamem, da je
na spletu premalo kvalitetnih vsebin in da smo za to odgovorni
njegovi uporabniki (oblikovalci), ker želim kot doktorski študent
na javni univerzi deliti svoje znanje s širšo javnostjo, ki pač ne
bere specializiranih objav s področja literarne vede, a sem obenem
prepričan, da so to vsebine, ki so lahko zanimive in ki nedvomno so
relevantne in pomenonosne (v novoreku globalnega kapitalizma
"koristne"), ker verjamem v znanje, ki je odprto, torej dostopno
(pretočno?) vsem in zastonj, obenem pa skupno: odprto torej v
pomenu, da znanje zmeraj nastaja preko različnih družbenih interakcij -
oblika bloga zato omogoča tudi dialog, komentar, polemiko, popravek,
vprašanje slehernika, ki ga tema zanima in ima v zvezi z njo kaj
relevantnega prispevati.

Zauberberg bo torej prostor za razgled po dobi v zgodovini, ki jo
imenujemo moderna, in po umetnosti ter literaturi, ki smo jo
poimenovali modernistična. Bo prostor za objavo končanih,
objavljenih in neobjavljenih avtorskih prispevkov na to ali sorodne
teme, seminarskih nalog in člankov, skic in sprotnih razmišljanj,
beležk in osnutkov; citatov in odlomkov iz besedil drugih avtorjev,
recenzij monografij o moderni in modernizmu itd. Predvsem pa me
bo zanimala moderna na Slovenskem in slovenski modernistični roman -
blog bo nastajal hkrati z razvijanjem doktorske disertacije Slovenski
modernistični roman, ki jo pripravljam na Oddelku za slovenski jezik
in književnost na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani pod
mentorstvom izr. prof. dr. Alojzije Zupan Sosič."

Vabljeni k prebiranju ali še bolj k sodelovanju!

Lep preostanek tedna!
Aljoša Harlamov

===

http://www.slovnikceskeliteratury.cz/list.jsp -- Slovník české
literatury po roce 1945 (leksikon češke literature po 1945).

http://www.magazlin.cz -- češka e-literatura ...
... in e-knjiga (http://mesto.avu.cz).

===

Alenka Koron in Andrej Leben (ur.). Avtobiografski diskurz: Teorija in
praksa avtobiografije v literarni vedi, humanistiki in družboslovju.
Ljubljana: ZRC SAZU, 2011. 349. str.

Dodatne informacije o seznamu SlovLit