[SlovLit] Nesrečna Srečkova ljubezen --Vajevci na Vikiviru

Miran gmail miranhladnik1 na gmail.com
Sob Dec 25 18:12:17 CET 2010

From: Jolka Milič <jolka.milic na siol.net>
Date: 2010/12/25
Subject: FW: SOS

Sem malo manj kot dvorna prevajalka poezije Srečka Kosovela
v italijanščino. Čez dva meseca - upam - in sicer februarja
prihodnjega leta, če bog da in sreča junaška pa konstelacije
na pravem mestu, bo izšel v Trstu pri ZTTju zajeten dvojezični
izbor njegovih pesmi in konsov, opremljen z zelo izčrpno
študijo o njem izpod eruditnega peresa splošno znanega
tržaškega pisatelja in esejista Mirana Košute.

Ker smo vsi tisti, ki se ukvarjamo z določeno tematiko - v tem
specifičnem primeru se prizadevamo, da bi našega poeta ...
spehali čim dlje in čim višje - nerazvezljivo povezani na tisoč
in en način, kar je samo koristno za stvar, zvemo tudi iz
njegovega življenja marsikaj, kar nam je bilo prej neznano.
No, neki ljubljanski prijatelj in profesor, ki piše menda njegovo
biografijo, me je že pred časom in tudi nedavno spraševal,
če kaj vem (in naj poizvedujem okrog, če nisem še čula)
o nekem dekletu in Srečkovi "ljubezni", ki se je imenovala
Lidija Prislan, in se je po njegovi smrti samomorila. Navedel
mi je tudi vrstice iz članka Srečanje s Kosovelom Bogomirja
Magajne, ki je izšel 12. marca 1954 v Slovenskem Jadranu.
Tam piše: "Prezgodaj je, da bi opisoval njegove odnose do
deklet. In velik kos tragičnosti, ki je iz tega izviral - zlasti v
odnosu do lepe Lidije, ki je po njegovi smrti napravila samomor."

Takrat je bilo verjetno res prezgodaj,  morda pa je 56 let kasneje
nekoliko že prepozno, morda pa skrajni čas.

Jaz sem vsepovsod povpraševala na našem koncu po tem dekletu,
brez uspeha, telefonirala vsem Prislanom v telefonskem imeniku,
našla samo enega istoimenjaka, njegova žena nadvse prijazno mi
je povedala, da sodi priimek  v Mozirsko in Savinjsko dolino, naj
nadaljujem iskanjem v tel.imeniku na Štajerskem, tudi v kranju je
teh priimkov kar nekaj.

Prošnja pa je ta, med slavisti je kdo, ki bi kaj o tej skrivnostni in
nesrečni Lidij vedel? Živi še kakšen njen sorodnik? Vsakega
namiga in novice bi bil raziskovalec vesel, in seveda jaz z njim.
Zahvaljujem se vnaprej za potrpljenje in prijaznost. Lp

jolka (milič)
iz Sežane

===

http://sl.wikisource.org/wiki/Kazalo:Jenko_Vaje_1.djvu in
http://sl.wikisource.org/wiki/Kazalo:Jenko_Vaje_2.djvu --
rokopisne Vaje iz let 1854 in 1855 (avtorji Valentin Zarnik, Valentin
Mandelc, Ivan Tušek, Simon Jenko, Venceslav Bril, Fran Erjavec)
so študentje prvega letnika slovenistike v Ljubljani v glavnem
pretipkali in smo jih preverili, posamezne strani pa še manjkajo
(označene kot nekorigirano), čakajo na korekturo (označene
kot problematične strani) oz. vsebjejo težko berljiva mesta
(označena v tekstu kot nejasno), ki kličejo po pomoči. Vabljeni
k branju in sodelovanju! -- miran

Dodatne informacije o seznamu SlovLit