[SlovLit] En intervju -- Nova Gorica v Trstu in Hrastovljah

Pon Maj 24 23:44:48 CEST 2010

"Hudo mi je, da je moja inštitucija, ljubljanska filozofska fakulteta, v zadnjem času deležna
javne kritike zaradi »katastrofalne implementacije digitalne tehnologije«, vendar očitkov
žal ne morem zavrniti, saj sem tudi sam od časa do časa jezen zaradi njene strašne inertnosti.
Njen odnos do zbirke pospletenega slovenskega leposlovja, ki ga vzdržujem na strežniku FF,
spada že v rubriko Saj ni res, pa je. Mesec in pol je trajalo premlevanje na lestvici prvi računalničar,
glavni računalničar, prodekan, dve seji dekanovega kolegija, preden je bila zbirka oprana suma,
da ne vsebuje prepovedane literarne robe – kot da bi ponujal mamila, ne pa navadnega seznama
slovenske klasike!" (Iz intervjuja Leje Forštner s Hladnikom, Sodobnost 74/4 (april 2010), 479–93
(http://lit.ijs.si/forstner.html).

===

From: "Zoran Božič" <zoran.bozic na guest.arnes.si>
To: <slovlit na ijs.si>
Sent: Monday, May 24, 2010 11:36 PM
Subject: Ekskurzija novogoriške slovenistike v Trst in Hrastovlje

Sreda, 19. maja v letu gospodovem 2010, je bila neizmerno lep spomladanski dan, kot
(če parafraziramo letošnjega slavljenca) iz čistega zlata ulit. Dva ducata študentk Fakultete
za humanistiko Univerze v Novi Gorici sta ga pod strokovnim vodstvom docentke Katje
Mihurko-Poniž izkoristila za avtobusni skok v Trst in Hrastovlje. V nekdanjem Narodnem
domu je skupino sprejela trojica raziskovalcev, ki je svoje ugotovitve in spoznanja rada
prenesla na radovedne študentke slovenistike. Evelina Umek je poznavalsko in doživeto
orisala življenje in delo tržaške pisateljice Marice Nadlišek Bartol, Devan Jagodic, sodelavec
Slovenskega raziskovalnega inštituta, je izčrpno predstavil kulturnozgodovinsko in jezikovno
problematiko Trsta nekoč in danes, Ana Toroš, ki končuje raziskovalno nalogo o tržaški poeziji
v prvi polovici 20. stoletja, pa je opozorila na močno povezanost te poezije s sočasnimi
družbenopolitičnimi spremembami.

Po enournem postanku v Sežani (priporočamo degustacijski meni picerije in špageterije
Konjiček) je sledil vrhunec dneva za obzidjem protiturškega tabora v Hrastovljah, ki ga je
prispevala folklorna skupina Šavrini anka Šavrinke iz Gračišča. S plesom, pesmijo in skeči
so ne več rosno mlada dekleta in žene (pa vendar prekipevajoče od življenjske radosti)
pričarale težaško, a tudi humorja polno življenje šavrinskih jajčaric. Študentke so bile tako
očarane, da jim niti ogled sugestivnih fresk v hrastoveljski cerkvici (od usodnega izvirnega
greha in izgona iz raja do znamenitega mrtvaškega plesa) ni mogel skaliti vedrega razpoloženja.
Skratka: bil je lep dan, v katerem se je koristno prepetalo s prijetnim, dan, ki ga vsekakor
velja ponoviti.

Dodatne informacije o seznamu SlovLit