[SlovLit] Iz Avstrije -- Iz Amerike

Pon Apr 26 06:52:15 CEST 2010

From: "Janez Stergar" <janez.stergar na guest.arnes.si>
Sent: Sunday, April 25, 2010 5:40 PM
Subject: predpraznično - že 14-ič letos

[...] V ponedeljek, 26.4.2010 ob 18.00 bo v Slovenskem kulturnem centru v Študentskem
domu Korotan na Dunaju (Albertgasse 48, 8. okraj) večer z Borisom Pahorjem, tržaškim
slovenskim pisateljem, prejemnikom avstrijskega častnega križa za znanost in umetnost
ter avtorjem več v zadnjem času v nemščino prevedenih knjig. Predstavil ga bo Lev Detela,
zapel pa zbor Kluba slovenskih študentk in študentov na Dunaju.

V ponedeljek, 26.4.2010 ob 19.30 bo v domu Sodalitas v Tinjah prof.dr. Hainz-Dieter Pohl
(v nemščini) predaval »O koroških imenih« in na kratko predstavil svojo novo knjigo
»Unsere slowenische Ortsnamen = Naša slovenska krajevna imena«.

[...] nove spletne strani z najavami slovenskih kulturnih, športnih ter cerkvenih prireditev na
Koroškem: http://www.koledar.at/home/zeit/blank  [...]

===

Spoštovani kolegi in kolegice,

April je v polnem zagonu, z druge strani luže pa se vam javljam z nekaj novicami, ki trenutno
polnijo moje baterije. V zadnjih dveh tednih se je zgodilo veliko stvari, ki so povezale lektorat z
drugimi univerzami in hkrati odprle možnosti za sodelovanje s Slovenijo.

Po mesecih priprav, dogovorov in planiranja končno lahko poročam o uspeli ekskurziji in
predavanjih v pittsburški katedrali učenosti (Cathedral of Learning). Za idejo za predavanje
v jugoslovanski učilnici, eni od sedemindvajsetih sob, ki bile opremljane in opremljene od
leta 1929 naprej, se moram zahvaliti prof. Božidarju Jezerniku, ki je jeseni k meni prišel na
predavanje prav s pittsburške univerze. Tam so mu pokazali izjemno lepo učilnico, ki nosi
ime države, ki je več ni. Zato v tej učilnici sploh ni več dogodkov, ravno tako pa ni nikjer
napisano, da so iz Jugoslavije izšle različne samostojne države, med drugim seveda
Slovenija. V pogovoru z generalnim konzulom RS Juretom Žmaucem, dekanom CSU
Gregoryjem Sadlekom in prof. Božidarjem Jezernikom smo ugotovili, da bi lahko sprožili
postopek, v katerem bi se soba preimenovala v South Slavic Nations room. Kljub prizadevanjem
GK RS Žmauca in soglasjem častnih konzulov bivših republik Jugoslavije se nismo uspeli
dogovoriti z direktorico Katedrale učenosti. Učilnice naj bi namreč bile zamrznjene v času,
ko so bile opremljene.

A vseeno smo skupaj z radijsko voditeljico slovenske oddaje v Pittsburghu Violeto Ruparchich
in prof. Emilijo A. Zankina počasi kovali načrte, kako bi lahko priredili dogodek za tamkajšnje
Slovence, opozorili na Slovenijo na pittsburški univerzi, za moje študente pa priredili ekskurzijo
v Katedralo učenosti. V soboto 24.4. je prišlo do realizacije načrta. Zjutraj smo odšli z avtomobili
(najprej smo hoteli najeti minibus, a so dekani CSU in LCC to odsvetovali zaradi možnih tožb v
primeru nesreče - vseeno je to Amerika!) in si preko dneva ogledovali katedralo, ki ima kar 42
nadstropij in je urejena v neogotskem slogu. Okoli 16h so se začeli zbirati prvi gostje iz Pittsburgha,
ki smo jih pričakali s slovensko zakusko (s klobasami, salamami, siri, potico in jabolčnim zavitkom
ter cockto in slovenskimi sokovi), ob 17h pa sva z ženo, Barbaro Martinčič Zibelnik odpredavala
dve predavanji pred polno jugoslovansko predavalnico. Sam sem predaval o dojemanju prostora
v Cankarjevih delih, žena pa je pripravila predavanje s pomočjo svoje diplome o identiteti
clevelandskih Slovencev. Dve uri sta minili kot bi mignil, poslušalci pa so imeli ogromno vprašanj.

Prof. Zankina je obljubila sodelovanje Centra za vzhodnoevropske študije z lektoratom, prav tako
pa je dejala, da bodo vse slovenske predavatelje oz. predavatelje, ki preučujejo Slovenijo pošiljali
tudi v Cleveland za gostujoča predavanja. S sodelovanjem naj bi pričeli v začetku oktobra,
dogovarjala pa sva se tudi o možnostih povezovanja z Univerzo v Ljubljani. Slovenci v Pittsburghu
so bili zadovoljni in zdi se, da so tudi vzljubili učilnico, kjer bo (upam) v prihodnosti še več dogodkov.

Dogodek ne bi bil možen, če ne bi na razpisu pri Centru za slovenščino kot drugi ali tuji jezik
dobil del sredstev za realizacijo, prav tako je del denarja prispeval dekanat CSU, nesebično
pomoč pa so izkazali prav vsi že prej našteti. Hvala vsem!

Nekaj slik z dogodka je dostopnih skozi sledečo povezavo:
http://picasaweb.google.com/luka.zibelnik/CathedralOfLearningEkskurzijaInPredavanje?authkey=Gv1sRgCPrQ-PPl08roqgE&feat=directlink#

Prejšnji teden pa je potekala konferenca v Columbusu, glavnem mestu Ohia. Na Midwest Slavic
konferenco me je poslala Clevelandska državna univerza, ki je plačala za pot in prenočišče. Ob
tem, da sem pripravil predavanje v panelu skupaj s prof. Timom Pogacarjem in kolegom Chrisom
Buchelom, kjer sem predstavil metodologijo prepoznavanja antisemitske metafore in jo razložil
na primerih iz Cankarjevih del, sem poskušal navezati čimveč stikov z različnimi univerzami, ki bi
v prihodnosti lahko sodelovale z lektoratom, univerzo ali Centrom za slovenske študije na CSU.
Vzpostavil sem prijetne stike z veliko predavatelji in organizatorji in že v jeseni bodo vidni plodovi
sodelovanja s Kent State, Ohio State, Bowling Green State, Chicago State in celo Stanford University.

Lep pozdrav iz ZDA,
Luka Zibelnik

Dodatne informacije o seznamu SlovLit