[SlovLit] Neusmiljeno mrcvari jezik

Simon Krek simon.krek na guest.arnes.si
Sob Feb 6 10:19:47 CET 2010

Princip zdrave pameti je v prvi vrsti pragmatičen - če je stvar učinkovita,
se ne sprašuj preveč, če je skladna s sistemom, pravili, navodili in kar je
še tega. V naštetih primerih zdrava pamet deluje brez težav: "tri dni nas
loči do tekme" - če gre za časovno premico, se lahko postavimo na trenutek
izjave in smo ločeni "do" točke dogodka ali pa se postavimo na točko dogodka
in smo ločeni "od" trenutka izjavljanja. Zdrava pamet deluje v obeh
primerih. "Ločevanje zrnja od plevela" - ločujemo nekaj dobrega od nečesa
slabega, to je bistvo, zrnje je dobro, plevel je slab. "Pleve" v našem
primeru samo ustvarjajo poklic ali poklicanost v smislu duhovništva, tokrat
jezikovnega, za katerega je pravzaprav bistven teror nad zdravo pametjo.
Kršenje principa zdrave pameti se bo zgodilo le tam, kjer komunkacija ne bo
uspela.

Ne želim polemizirati glede poklica, ki ga s tako ljubeznijo opravlja
avtorica sporočila. Želel bi le opozoriti, naj ne meša te ljubezni z zdravo
pametjo. Ta se nikoli ni dobro razumela z ljubeznijo.

Simon Krek

Dodatne informacije o seznamu SlovLit