[SlovLit] Iz Zadra

miran.hladnik na guest.arnes.si miran.hladnik na guest.arnes.si
Sob Dec 19 14:22:39 CET 2009

Seznam: SlovLit na ijs.si
Od: klemnov na gmail.com
Zadeva: Študentska ekskurzija

V torek, 8. 12. 2009, je Slovenijo za štiri dni obiskala manjša
skupina profesorjev in študentov s Filozofske fakultete v Zadru
(Univerza v Zadru). Pobudo so dali študenti, ki so organizirali in
prek študentske organizacije financirali tudi prevoz, priprava in
realizacija programa pa je bila zaupana meni.

Iz Zadra so odpotovali v jutranjih urah in prispeli v Ljubljani ob
13. uri, kjer jih je na Waldorfski šoli Ljubljana čakalo kosilo
(waldorfska šola je študentom gostoljubno omogočila tudi
prenočevanje, kar je bistveno olajšalo finančni del izvedbe). Ob 14h
so prispeli na univerzo, kjer so si v znamenju častitljive
devetdesetletnice ogledali prostore ter spoznali njeno zgodovino in
delovanje. Tiste, ki jim je bilo tu zgodovine premalo (med študenti
so bili namreč tudi bodoči arheologi), je osrečilo vodenje po
Ljubljanskem gradu, kjer so lahko spoznali tudi precej starejše
plasti ljubljanske zgodovine. Z nekaj zamude smo ob 18h prispeli na
ljubljansko FF, kjer so nas gostoljubno (s čajem in toplo čiokolado)
sprejeli študenti slovenistike in profesorici dr. Boža Krakar Vogel
ter dr. Irena Novak Popov. Med ogledom oddelka smo se lahko srečali
še z dr. Vladimirjem Osolnik in  se seznanili, kako na oddelku za
slavistiko potekajo predavanja iz južnoslovanskih jezikov in
književnosti.

Polni lepih vtisov o Ljubljani, ki jih ni mogel pokvariti niti
torkov neusmiljen dež, so se odpravili še po večerni Ljubljano (ta
jim je, pravkar ozaljšana z decembrskimi prenovoletnimi lučkami,
ponudila krasen ambient).

V sredo so se odpravili na štajerski konec, kjer jih je na
mariborski FF sprejel  profesor dr. Drago Unuk, se sprehodili po
starem delu Maribora in spoznali njegove znamenite zelene parke.
Zavedam se, da besedna zveza "vrnili so se polni lepi vtisov in si
obljubili, da se še kdaj vrnejo", v sebi skriva rutino, ki smo jo
vajeni iz osnovnošolskih spisov, a bolj natančno se študentskih
vtisov ne da zajeti (razen morda splošnega strinjanja študentov, da
je g. Unuk "dobar čovik").

Prav tako dober vtis je na njih naredila Gorenjska, ki jim je s
svojim goratim reliefom lažje potrdila stereotipne podobe Slovenije.
Obiskali so gorenjske muzejske hiše slovenskih književnikov
(domačije Franceta Prešerna, Matije Čopa, Franceta S. Finžgarja in
Jazena Jalna) ter spoznali edini slovenski otok (na Bledu, seveda).
Ko me je popoldne poklicala vodička Mira Novak iz Doslovč, me je
spreletelo, da je gotovo šlo kaj krepko narobe (ni namreč imela moje
telefonske številke), a njen prijazni odziv in podelitev prijetnih
izkušenj ob obisku me grejeta še danes. V večernih urah so se vrnili
v Ljubljano, za razvedrilni program pa so poskrbeli ljubljanski
študentje slovenistike - da dobro, se je videlo v jutranjih urah.
V petek so spoznali še NUK, nato pa se odpravili domov. Da bi se pot
ne vlekla preveč, so si spotoma ogledali še škocjanski jamski biser.
Celotno ekskurzijo je zanamovala le ena neprijetnost: zaradi
pogostega spreminjanja programa smo namreč pozabili obvestiti Center
za slovenščino kot drugi/tuji jezik, da bomo prispeli na univerzo že
v torek (in ne v sredo, kot je bilo prvotno načrtovano). Dogodek sem
vzel kot dobrohotno svarilo usode in postransko škodo dejstva, da je
organizacija celotnega dogodka v celoti temeljila na zanesenjaštvu
in prostovoljnem delu vseh vpletenih (posebej bi se zato zahvalil
zadrski študentki Marijani Roščić, prof. dr. Heleni Peričić,
zadolženi za mendarodno sodelovanje, in vsem, ki so nas tako
gostoljubno sprejeli). Morda zato ni samo naključje, da so nas v teh
dneh prav s Centra obvestili, da lahko delovanje lektorata
slovenščine v Zadru v tem šolskem letu finančno podpre tudi
slovenska država.

Lp, Klemen Lah

Dodatne informacije o seznamu SlovLit