[SlovLit] Iz Clevelanda -- Dnevi humanistike v Kopru

Pet Nov 20 06:26:44 CET 2009

From: "luka zibelnik" <luka_zibelnik na yahoo.com>
To: <slovlit na ijs.si>; <SiLektornet na list.arnes.si>
Sent: Thursday, November 19, 2009 11:57 PM
Subject: Novice iz Clevelanda, ZDA

Spoštovane kolegice in kolegi,

Nekaj časa je minilo in spodobi se, da se zopet javim iz ZDA, tokrat
z novicami o obisku slovenskega pesnika in igralca Toneta Kuntnerja
in svoji udeležbi na tednu mednarodnega izobraževanja (International
Education Week 2009).

V ponedeljek, 16. 11. 2009, je v Cleveland prispel Tone Kuntner, ki je v
Ameriki, da bi predstavil svojo novo knjigo Moj svet - My world, v kateri
je izbor njegovih pesmi s prevodom v angleščino. Pred prihodom sva se
domenila, da bo pripravil dve predavanji za moje študente, kjer bo na prvem
bral svojo poezijo in jo po skupnem prevajanju tudi razlagal, na drugem pa
bo interpretativno zaigral nekaj Cankarjevih monologov (sam sem pripravil
prevode in predstavitev pisatelja) in nekaj Prešernovih pesmi, ki smo jih
skupaj s študenti tudi prevedli. Večera s predavanji sta minila hitro in
študentje (ter nekaj zunanjih gostov) so pokazali izreden čut za poezijo,
kljub temu, da je sami v ZDA niso toliko vajeni. Gospod Kuntner je dejal,
da je bil zadovoljen z udeležbo in izvedbo ter da se je njihovih reakcij in
vprašanj izredno razveselil. Spoznal je tudi dekana FF clevelandske
državne univerze, prof. Gregoryja Sadleka, kateremu je bil nastop tako všeč,
da si je tudi sam kupil knjigo. Sam sem pesniku razkazal Cleveland, kjer
so ga še posebej zanimale slovenske institucije in društva.

Na drug dogodek so me povabili z druge javne fakultete v Clevelandu,
Cuyahoga Community Collega ali na krajše Tri-C. Tam so, tako kot kar
nekaj drugih univerz in fakultet po svetu, pripravili teden mednarodnega
izobraževanja. Profesor, ki je organiziral konferenco, me je spoznal na
aprilskem predavanju na lakelandskem collegu in me je povabil, da na
konferenci povem kaj o Sloveniji, slovenskem izobraževalnem sistemu
in o Centru za slovenščino kot drugi/tuji jezik. V četrtek, 19. 11. 2009,
sem imel možnost to tematiko predstaviti v glavnem prostoru Tri-C in
se spoznati z dekanjo, prof. Joyce Banjac, ki je po predavanju obljubila
nadaljnje sodelovanje med fakultetami. Na predavanju so bili tudi novinarji,
tako da bo novica o predavanju tudi v medijih.

Nekaj slik je na naslednjih povezavah:

http://picasaweb.google.si/luka.zibelnik/PicassaWebSlike?authkey=Gv1sRgCPK8w5vss4H25QE&feat=directlink
in
http://picasaweb.google.si/luka.zibelnik/20091119KuntnerKonferencaTriC?authkey=Gv1sRgCKP7r_2i0sf5vgE&feat=directlink

Skratka, zelo lep teden, le vreme je malo bolj kislo. Lep pozdrav iz ZDA,
Luka Zibelnik

===