[SlovLit] Moškost -- Time -- Re: Ljubljanska bolonjska slovenistika

Miran Hladnik, Siol miran.hladnik na guest.arnes.si
Čet Jan 22 09:28:48 CET 2009


http://www.spacesofidentity.net -- koncept moškosti v češki literaturi 
19. stoletja in drugi članki v decembrski številki revije Spaces of identity.

http://corpus.byu.edu/time -- besedilni korpus revije Time od 1920 do 2000; 
preverimo npr. dinamiko naše prisotnosti v ameriški zavesti v tem času. 

===

From: "Melita Grajn" <melita_grajn na yahoo.com>
Sent: Wednesday, January 21, 2009 10:09 PM
Subject: Re: [SlovLit] Fw: Ljubljanska bolonjska slovenistika

Še moje skormno mnenje, ko že ravno govorite o prevelikih 
odstotkih študetov ... 

Ne vem, zakaj se toliko obremenjujemo s številom oz. procentom 
vpisanih na fakultete. Ja, res jih je preko 66 %, ampak za to ni 
"kriva" populacija, ki študira, ampak tisti, ki omogočajo takšne in 
drugačne, včasih tudi umetno ustvarjene študije in ki zahtevajo, 
za velikorat neprimerno delovno mesto, fakultetno izobrazbo. 
Priznajmo si, da je današnji trend biti "diplomiran raznašalec pošte". 
Zdi se, da skoraj vsako delovno mesto zahteva izobrazbo 7. stopnje, 
čeprav gre mogoče le za prelaganje papirja in bi ga z lahkoto 
opravljal nekdo z dvema stopnjama nižjo izobrazbo ob pogoju, da je 
ustrezno vplejan v delo. 

Dijaki bi po štirih letih izobraževanja na strokovni šoli, torej tehniki, 
morali biti sposobni upravljati že precej zahtevna dela, ne pa zgolj 
pometati delavnic ipd. Vse večkrat so "pridelki" srednjih šol ljudje, 
ki niso v očeh delodajalcev kvalificirani za praktično nič, kako tudi 
ne bi bili, ko pa so popolnoma deklasirani, delodajalci jim tako ne 
ponudijo primerne službe/plače (500 eur - a s tem lahko preživlajš 
družino??) in kaj je najboljša rešitev ... oditi na fakulteto, kjer tako 
ni omejitve. Če so programi SŠ zastareli, se naj ustrezno prenovijo, 
da bomo pridobili kvaliteten in mlad kader, ki bo znal delati (pomembno, 
da bo ustrezno motiviran - torej da bo zanj ustrezno delovno mesto 
in ustrezna nagrada, kar že pogojuje drzen cilj vseh - zmanjšanje 
razlik). Doba prve zaposlitve večine bi se (upam) skrajšala iz 25 
na 20 let (torej bi se doba odraslosti, ki pogojuje odločilno mero 
odgovornosti, premaknila nazaj, kjer je stala včasih, danes je kot 
vemo poskočila na čez 25 let), s čimer bi posredno dvignili tudi 
državno denarno blaginjo, sicer bomo res morali uvesti šolnine, 
ker verjamem, da 16-letno šolanje tako mala država težko plačuje, 
vzeti pa nima od nikoder (vsaj tako trdijo vodilni). Potencialni 
srednješolski izobraženci (ljudje stari 20 let) bi bili zelo učinkovit 
in kvaliteten kader brez občutka manjvrednosti in neuporabnosti, 
pravično in dobro plačani, ki bi skrbeli za neko zdravo ravnovesje. 

O fakultetah pa - mislim, da se vse preveč pozablja, kaj je bistvo 
fakultete (ne samo pri nas). Študij je strast, je globoko zanimanje,
tkanje zapletenih refleksivnih mrež o določenem problemu in tudi 
spoštovanje do znanja samega. Za vsak poklic tako fakulteta ni 
primerna oz. potrebna, ker zahteva popolnoma drugo stopnjo 
razvoja duha in intelekta (delavec/ka, ki posreduje informacije 
bodočim mladim staršem na CSD-ju, ne potrebuje nekega globokega 
znanja, ki ga je pridobila s študijem, da bo znala primerno svetovati, 
katere papirje je potrebno izpolniti pred rojstvom otroka, kakšne so 
bonitete neporočenih parov ipd.). 

Še samo beseda o šolninah - marsikdo težko preživi iz meseca 
v mesec in s tem bi izgubil pravico do znanja in do poklica, raje 
premislimo o drugačnih rešitvah, sem prepričana, da bi zmogli 
tudi po drugi poti. 

Lepo vas podzravljam!

Melita Grajn 
.10.12/1908 - Release Date: 21.1.2009 21:15


Dodatne informacije o seznamu SlovLit