[SlovLit] E ali P

Hladnik, Miran Miran.Hladnik na ff.uni-lj.si
Pet Dec 12 10:33:42 CET 2008

Pošiljatelj: Aleksander_Bjelčevič <aleksander.bjelcevic na guest.arnes.si>
Zadeva: Re: [SlovLit] E ali P
Datum: Fri, 12 Dec 2008 10:12:29 +0100

Miran je opozoril na ključni etični problem elektronskih medijev, vendar ga
je po mojem rešil preveč optimistično: "Ugovor je poznan: potem bo vsak
lahko objavljal kar koli in kvaliteta knjig bo hudo padla. Oboje je res in
dogaja se že zdaj. Na ugovor odgovarjam z vprašanjem: ali je pomembnejša
skrb za literarno kvaliteto, ki jo zna ugledati in ceniti peščica literarnih
gurmanov, ki jo varno dokumentirajo med platnice literarne zgodovine, ali
skrb za kvalitetno in srečno življenje skupnosti, ki ga je mogoče doseči, če
ima posameznik v tej skupnosti občutek, da s svojim glasom in delom lahko
kaj premakne na boljše?"

Občutek zadovoljstva, da se tvoj glas sliši, je res dobra plat interneta;
doslej so za ta dušni blagor skupnosti skrbele (do neke mere) gostilne in
pisma bralcev. Obstaja pa tudi temna plat: internet se da zlorabiti in se ga
dejansko zlorablja za širjenje rasizma, fašizma, seksizma in vseh drugih
vrst netolerance, za širjenje zmot, laži, neznanosti itd. Skratka, za
širjenje škarta na področju morale, znanosti, religije in končno tudi
literature (pri čemer je estetski škart morda še najmanj škodljiv, tj. skrb
za estetsko slabo literaturo je morda še najmanj pereča skrb). Česa je zdaj
več? Je dobrih plati res veliko več kot slabih? Ali kdo ve za kakšne
(sociološke) študije na tem področju? - Jaz osebno ne verjamem, da je
popolni liberalizem oz. anarhizem najboljša oblika vladavine na nekem
področju. (Npr. ekonomski liberalizem se je pravkar razsul.) Poti nazaj
seveda ni: za naprej pa se mi zdi važno prizadevati si za neko obliko
kontrole in vrednotenja, skratka, za povečano "skrb za kvaliteto". (Ob
zavesti, da ima literatura multiple funkcije in da ni kvalitetna samo t. i.
visoka literatura: tudi visoka je lahko zanič in tudi nizka je lahko
kvalitetna.)
Lp
Aleš

Dodatne informacije o seznamu SlovLit