[SlovLit] Fw: Protestantismus

Miran Hladnik, arnes miran.hladnik na guest.arnes.si
Pet Okt 17 17:06:36 CEST 2008

From: "Aleksander Bjelčevič" <aleksander.bjelcevic na guest.arnes.si>
Sent: Thursday, October 16, 2008 11:47 PM
Subject: Re: [SlovLit] Protestantismus

Glede protestantizma: Meni se zdi, da beseda protestant/izem ni napačna. Ena
beseda ne more biti krivična, razen ko je okrajšava za kak krivičen ali
žaljiv stavek ("krava" sama na sebi ni krivična beseda, "Urša, ti si krava"
pa je; ali pa "Ljubljančan" vs. "ma, on je en Ljubljančan"). Protestantizem
po mojem ni okrajšava za tak krivičen stavek ali opis oz. vsaj jaz nisem
slišal, da bi besedo kdo tako rabil. Ime protestant je sicer nastalo v 20-ih
letih 16. stoletja (6 knezov je pisno protestiralo proti razveljavitvi
wormskega edikta, ki je knezom dopuščal versko svobodo) in je takrat
označevalo vse pripadnike "nove" krščanske denominacije. Zdi se mi, da se
ime protestant/izem uporablja v dveh ali celo treh pomenih, ki se ločijo
glede na obseg krščanskih cerkva/denominacij/ločin, ki jih obsega: a) v
ožjem pomenu označuje luteransko/evangeličansko reformacijo; b) v širšem je
sinonim za celotno reformacijsko gibanje 16. stoletja in za takrat nastale
denominacije (luteransko, kalvinsko, anabaptistično idr.), je torej sinonim
za reformacijo; c) v najširšem označuje današnje cerkve različnega
reformacijskega porekla: članek na Wikipediji "Protestantism" pravi, da
obstaja ok. 8100 (osem tisoč sto) protestantskih denominacij.
Lep pozdrav
Aleš

[...]
> Sprožil pa bi med Slovlitovci znova rad vprašanje o nemškem poimenovanju
> Evangeličanskega miselnega verskega in političnega
> (delno tudi kulturnega in literarnega) gibanja
> pri slovenskih avtorjih in v današnjem času oz. pri Slovencih sploh:
> PROTESTANTISMUS se mi zdi pomanjkljivo in predvsem napačno:
> očitno je krivično in enostransko (morda pa celo ideološko,
> diskriminatorno zahodno cerkveno) poimenovanje?
> Kaj menijo o tem naši slavisti in slovenisti?
> lp
> mirko

Dodatne informacije o seznamu SlovLit