[SlovLit] Portfolio - se na umetnostnem podrocju: avtorska mapa / predstavitvena mapa

reno svan renosvan na yahoo.com
Čet Okt 16 13:34:23 CEST 2008

Zdravo,
vprasanje o portfoliu me je napotilo se k enemu razmisleku, povprasevanju po mnenjih, predlogih, in sicer gre za tako rekoc enako tezavo pri izrazu, ki se (po iskusnjah sodec) uporablja v umetniskih krogih: "portfolio" kot umetnikova/cina predstavitvena mapa oziroma avtorska mapa. Tj. mapa, ki vsebuje avtorska dela, dela avtorja/ice, umetniska dela, a tudi izdelke obrtnega dela itn. Umetnik/ca oziroma obrtnik/ca, avtor/ica, k poslodajlcu/ki (galeristu/ki npr.) v mapi prinese pokazati svoje (avtorsko) delo.

Najbrz se izraz uporablja tudi v manekenskih, frizerskih ipd. vodah. S tem sicer nimam nobenih izkusenj, domnevam pa, da mapo, v kateri maneken/ka, fotomodel, frizer/ka itn. prinese fotke s kljucnimi vsebinami pokazat osebi, ki odloca o izbiri, imenujejo enako. Morda kdo ve, kako je s tem? V omenjenem primeru pa fotke v mapi niso avtorsko delo osebe, ki jo ima, marvec je kljucen motiv, vsebina fotk itn., avtor/ica del pa je druga oseba - zato morda ustreznejsi izraz predstavitvena mapa. Kaj o tem misli slovlitovsko razmisljevalstvo? Prosim za mnenja. Pozdravljeni, Reno Svan