[SlovLit] Trubar - Preseren - Cankar

Čet Jun 12 18:29:03 CEST 2008

From: "Zoran ARNES" <zoran.bozic na guest.arnes.si>
To: <slovlit na ijs.si>
Sent: Thursday, June 12, 2008 5:51 PM

From: "Aleksander Bjelčevič" <aleksander.bjelcevic na guest.arnes.si>
To: "Zoran ARNES" <zoran.bozic na guest.arnes.si>
Sent: Thursday, June 12, 2008 4:32 PM
Subject: Re: [SlovLit] Trubar - Preseren - Cankar

Hvala za podatke, da je bilo cenzuriranja Prešerna več; sproti pozabljam.
Cenzura 5. Čbelice pa morda kaže, da cenzuriranje ni bilo omejeno na
Prešerna (spet govorim po spominu). Ni pa res, da Prešeren ni bil zvezda
svojega časa in da ni bil zvezda za Bleiweisa in staroslovence. Bil je:
Bleiweis ga je objavljal, Koseski pa se pojavil šele 1844, ko je Prešeren
nehal pisati - torej Prešeren sploh ni imel tekmeca oz. ga je imel le v
kratkem času okoli politično napetih let 1844-1849. Kak popstar je bil
Cankar, lahko sklepamo po tem, da je honorarje dobival vnaprej in da se ga
kritiki takorekoč niso upali direktno kritizirati, ampak so prvo tipkano
stran porabili za govoričenje, kako velik mojster jezika, forme, skratka
estetike je Cankar, seveda, nihče mu ni enak, toda tale morala, to pač ni
za mladino. Da ni bil za čitanke, pa po mojem ne pomeni cenzure v ožjem
pomenu besede (jaz Braneta Mozetiča ali Henryja Millerja tudi ne bi dal v
OŠ učbenike; še manj kake profašistične literature, rasistične literature
ipd. Hočem reči: ni družbe, ki bi bila moralno neobčutljiva, najbolj
 naravno je, da cenzurira, kar jo spodkopava. - Ampak to ni najina tema.)
oz. ne kaže, da je bil Cankar (+ Prešeren + Trubar) izjema (če si to hotel
reči).
lp
Aleš

Dodatne informacije o seznamu SlovLit