[SlovLit] Slovenščina med kulturami - 19. Slovenski slavistični kongres v Celovcu

Jaka Železnikar jaka na jaka.org
Tor Jan 1 20:36:15 CET 2008

Spoštovani,

najprej vsem lepe želje v pravkar začetem letu 2008

in nekaj misli ob kongresu (na temo 'novih' medijev),
upam, da bom preko SlovLita dosegel koga od organizatorjev

ne tako zelo redek pojav na kongresih v tem, čemer tukaj rečemo
mednarodni prostor, je, da združujejo teorijo in prakso,
da torej poleg referatov vključujejo tudi dela praktikantov
obravnavanega področja

to, kot primer dobre prakse, zelo priporočam. Izmenjava trenutnih
informacij med
teorijo in prakso je koristna za obe strani in posledično za celotno družbo

in, glede na majhnost države, bi veljalo, kar je sicer utečena praksa,
razpis za
dela narediti mednaroden (glede na to, da sem tukaj edini avtor tovrstne
literarnosti,
se zavedam, da vam sedaj predlagam zelo patološko razmerje, če se ne
poseže tudi izven Slovenije)

+ literarnost, ki izkorišča nove medije (zelo nenatančen pojem, mislim
na omrežen računalnik) se
zgolj delno prekriva z literarnostjo, kot jo privzeto razumemo. Prostora
za teoretsko analizo, kolikor se hoče

in upam, da kongres ne bo 'nove medije' zapopadel zgolj kot, sicer
relevantne, spletne podaljške
distribucije 'tradicionalne' literarnosti. Jezikovni izraz, ki uporablja
računalnik (oziroma nove
možnosti tega medija), temelji na programskosti. In to odpira zelo
široko paleto pristopov

zainteresiranim SlovLitjanom bi za teoretski uvid, ako niste že
prebrali, priporočil:
Espen J. Aarseth: Cybertext: Perspectives on Ergodic Literature (v
angleščini, 1997)

+ PR/info: http://www.hyperrhiz.net

++ če kdo želi, lahko preizkusi moje zadnje delo komputacijske spletne
vizualne poezije:
(dodatek za Firefox, stran še ni oblikovana)
http://www.jaka.org/2007/pzhm/

zadeva je še v testni razvojni stopnji, deluje, a bo še dopolnjena.
sicer pa je o ljubezni iz izginjanju :)
vsebinski in tehnični komentarji zaželjeni

lep pozdrav,
Jaka Železnikar
http://www.jaka.org

Dodatne informacije o seznamu SlovLit