Cankarjev "rdeči kabinet"

Tor Dec 19 07:15:08 CET 2006

Seznam:    SlovLit na ijs.si
Od:    jozica.ceh na uni-mb.si
Zadeva: Cankarjev "rdeči kabinet"

Ivan Cankar "rdečega kabineta" pri Loefflerjevih v Ottakringu ni dobil od
delavskega gibanja, ampak si ga je poiskal sam po oglasu. Rdeča barva se
nanaša na rdeče stene kabineta, tako ga je pisatelj večkrat tudi opisal,
npr. v črtici z naslovom Moj kabinet iz leta 1905:

"Moj kabinet je tesen in ozek /.../ Stene so temnordeče, poslikane po okusu
predmestnega pleskarja s pustimi, zamazanimi ornamenti. Od srede okna do
tal, pod ogledalom in ob postelji vise zatemnele, že nekoliko razcefrane
preproge. V mojem kabinetu je mrak, zdi se mi, že šest let" (CZD 17, 331).
Jožica Čeh

========

Dodatne informacije o seznamu SlovLit