[SlovLit] SlovLit izvleček, let 181, številka 5 - Romi

Milena Mileva BLAZIC milena.blazic na guest.arnes.si
Pet Nov 17 17:43:47 CET 2006

Spoštovani,

v vednost: pred tremi leti (2003) smo avtorji in podpisana, v  berilo Svet  iz besed 5 http://www.svetizbesed.com/index.php?t=zgodba&i=165 vključili pesem romske deklice Jelenke Kovačič, sem se zaradi pravilnega poimenovanja, obrnila po nasvet v EU. Pravilno pojmovanje je Romi, kljub temu, da je na  začetku EU tudi sama uporabljala drugo besedo za poimenovanje. Svetovni dan Romov je 8. april. Takratna 12-letna Jelenka Kovačič je napisala pesniško zbirko  z naslovom Domislin pe pu mande / Pomisli name, 1999. Pesem v slovenščini ima naslov Ciganka in v romščini Romnji. Avdio in video posnetek sta tudi  na spletni strani. Gre za izrazit primer večkutlurnega besedila, ki smo ga interpretirali na številnih seminarjih - doma in v tujini.

Včeraj, 16. novembra, je bil tudi svetovni dan strpnosti.

Lp,

Milena Mileva Blažić

P. s.: Pesem za pokušino

Jelenka KOVAČIČ: ROMNJI

PO ULICI VASO MANDRE ROMANJA KERNE,

KA HINJUM ROMNHI.

MENI HINJUM MANUŠ I MA PHRO IME.

MANUŠA MANGE HIKEN STOLU PRSTI,

KA HINJIM ROMNI.

HILE MRE LOVE DRUGAČNO?

URAVU BARI TAMNO KIKLJA,

KA NAJ ROMNJANI.

KANE NA HINJAŠ MENGERI, ŠUNAVEN PE ROMA.

Jelenka KOVAČIČ: CIGANKA

NA ULICI SE ZA MANO PSOVKE VRSTE,

KER SEM CIGANKA.

JAZ SEM ČLOVEK IN IMAM SVOJE IME.