[SlovLit] Sodobna slovenska literatura in elektronski viri

Čet Avg 31 21:37:58 CEST 2006

Od: "Jaka Železnikar" <jaka na jaka.org>
Za: "Miran Hladnik" <miran.hladnik na guest.arnes.si>
Poslano: 31. avgust 2006 14:28
Zadeva: Sodobna slovenska literatura in elektronski viri

Lep pozdrav,

pogledal sem stran http://www.ff.uni-lj.si/slovjez/mh/ssliev.html
in se mi zdi zanimiva osnovna zbirka spletnih naslovov za
zainteresirane, a ne preveč vpeljane literarne teoretike.

Kakopak sem opazil tudi, da umanjkajo blogi - ti resda lahko imajo
večjo ali manjšo literarno ambicijo. S tem se mi seveda pojavi vprašanje
kje je meja med jezikovnim in literarnim. Zlasti na spletu.

No, en zanimiv blog (dnevniki so (lahko) neke vrste literani žanr) je
gotovo: http://mrwica.blogspot.com/

Sam pa se ukvarjam z neke vrste spletno konkretno/vizualno poezijo.
Kaj natančno (teoretsko) moje delo je, me pravzaprav niti ne zanima,
s tem se lahko veliko relevantneje ukvarjajo teoretiki.

Res je, da tovrstna dela (kot že 'papirnata' tradicija vizualne poezije)
delno izstopajo iz polja literarnega glede na prevladujočo literano
dogajanje.
A bi bilo pričakovati, da literana stroka svoja teoretska orodja
spremeni oziroma dopolni
glede na tekoče literarne pristope, ne pa da vztraja na starih orodjih
in razširjeno-literarna
dela odrine iz svojega obzorja.

Zdi se mi torej koristno, da bi se zainteresiranim skušalo predstaviti tudi
literane pristope, ki so izven prevladujočih tokov. S tem mislim na
razna spletna literana
dela in tudi na raziskave z zvočnostjo oziroma kombinacijo medijev (npr.
Primož Čučnik).

Res je, da tega ni prav veliko in da pogosto dokumentacija ne obstaja
ali pa ni dostopna.

Vseeno, nekatera dela so dostopna. Pregled bi torej bilo dobro dopolniti
s pregledom
literarnih blogov ( koristen začetek je lahko: http://www.siblogs.com/ )
in spletnih del.

Moja so na http://www.jaka.org
(še za referenco: moja zadnje predstavitev lastnega dela poteka v
Patrasu, v sklopu letošnje
evropske kulturne prestolnice)

Zanimivo bi bilo tudi pogledati stanje spletnih mest za podporo
literaturi, ki obstajajo v mednarodnem
prostoru, pri nas pa tovrstnih spletnih pristopov spoh ni.

Recimo: http://www.bbc.co.uk/dna/getwriting/
http://www.ubu.com/

Širjenje vednosti o literarnosti in podpornih dejavnostih, ki potekajo
na spletu se mi zdi v okviru stroke
zelo pomembno (v mislih imam Slovenijo). Prvič, ker tega takorekoč ni
(ali pač vsaj sam tega ne opazim),
drugič pa zato, ker stroka konec koncev vzgoji bodoče teoretike,
kritike, učitelje ...
njihovo znanje pa potem vpliva na splošno vednost javnosti.

Te opombe seveda ne gredo le strani 'Sodobna slovenska literatura in
elektronski viri' - mišljene so
na splošno.

Lep pozdrav,
Jaka Železnikar
http://www.jaka.org

+ to sicer ni bilo napisano s SlovLitom v mislih, a če se vam zdi
zanimivo za tja, prosim posredujte

=========

Strinjam se z vsem povedanim. Hvala za zanimive povezave. Elektronsko
verzijo članka bom dopolnil z navedenimi naslovi, v natisnjenem prispevku pa
bi to lahko storil samo tako, da prej kaj zbrišem. Uredniška zapoved je bila
namreč tri strani in zapolnil sem jih do zadnje vrste. Na vašo literarno
stran pride zainteresirani bralec preko povezave na moji citirani leposlovni
strani, pri blogih pa sem res prezgodaj obupal, potem ko se mi na oglašani
Lainščkovi blogovski strani pri Delu ni pojavilo nič. --- miran

Dodatne informacije o seznamu SlovLit