Slovenščina na znanstvenih konferencah

Ned Jun 18 22:33:35 CEST 2006

Od: <Janez.Dular na gov.si>
Za: "Dr. Miran Hladnik" <miran.hladnik na guest.arnes.si>
Poslano: 16. junij 2006 17:11
Zadeva: Še za Slovlit - slovenščina na znanstvenih konferencah

     Ko sem pisal svoj komentar o neuglednem statusu slovenščine na
napovedanih znanstvenih konferencah o jezikovni problematiki, sem se
zavedal, da drezam v občutljivo vprašanje in da utegnem sprožiti neprijetne
odzive, vendar nisem pričakoval takega in od tam, kot je prišel. Posebno
sem začuden, ker je avtor hkrati sosetavljalec izjave o neuglednem statusu
slovenščine kot znanstvenega in učnega jezika na univerzi (zadeva, za
katero se v okviru svojih pristojnosti že dolgo v isti smeri grebem tudi
jaz).
   K vsebini (očitkom) samo tri  pripombe.
1. Ni mi znano, na koga so se (če so se) organizatorji omenjenih konferenc
obrnili za morebitno financiranje tolmačenja. Na Sektor za slovenski jezik
(MzK) se niso. (To ne pomeni, da bi ta sektor lahko v celoti rešil njihove
finančne skrbi, posebno če bi bil med predračunskimi postavkami naveden
tudi banket.)
2. Z izpostavljanjem neprebolelih frustracij zaradi jezikoslovcev vodnikov
ali jezikoslovk vodnic ni mogoče preusmeriti pozornosti od temeljne
problematičnosti napovedane "mehke" metode izrivanja slovenščine iz
znanosti. (Posebno sem začuden, ker je avtor hkrati sosetavljalec na
Slovlitu objavljene kritične izjave o neuglednem statusu slovenščine kot
znanstvenega in učnega jezika na univerzi - zadeva, za katero se v okviru
svojih pristojnosti že dolgo v isti smeri grebem tudi jaz).
3. Zelo bom vesel, če bo tale spor na slovlitoskem forumu kaj pripomogel k
temu, da bi čim več slovenskih referentov in razpravljalcev na napovedanih
znanstvenih konferencah - ne glede na navzočnost nekaj tujih gostov -
nastopilo v slovenščini.
Janez Dular

Dodatne informacije o seznamu SlovLit