[SlovLit] Cankarjevo priznanje

Pon Sep 19 19:51:02 CEST 2005

Na občutljivo temo izbora berila za Cankarjevo priznanje, ki jo je včeraj
odprla Branka Ramšak, so do zdaj prišli trije odzivi, vendar ne še v obliki,
primerni za forum. Sveža članica Slovlita Mojca Luštrek je pismo prebrala
zgrožena, potrlo jo je in ne razume ga: "Ali je mogoče, da je današnja
otročad 'svetlobna leta' drugačna od nas? Da je drugačna, je jasno, da je
zelo drugačna, tudi, ampak TAKO?" Izmenjala sva si izkušnje, kako so knjigo
dojeli najini otroci in kako midva. Sam sem priznal, da me delo v
pubertetnih letih ni preveč ogrelo, ker so mi napovedovali zabavno berilo,
pa komike v njem nisem našel, ona pa je knjigo ohranila v spominu kot delo,
polno toplega in tihega humorja (najavam po spominu, ker sem pismo pustil v
drugem stroju). Na to lahko navežem mnenje Bože Krakar-Vogel, da gotovo ni
mogoče pričakovati, kako bo izbrano berilo vsem bralcem všeč. Branki Ramšak
sem odgovoril, da je bil izbor berila za Cankarjevo priznanje "plod več
predlogov in ustrezno dolge razprave med slavisti. Prav iz zavesti, da bi
sama litrarna klasika lahko učence odvrnila od branja, je bila za primerjavo
dodana knjiga Dese Muck, ki pa je zelo priljubljena: naj učenci razložijo
razlike med njima, kaj je tisto, kar ob podobni temi dela Milčinskega
nesimpatičnega." Čeprav sem glede literarnih izborov za šolske in obšolske
priložnosti sam trivialno razpoložen in ne stavim vse na kanon, moram
vendarle "do neke mere pritrditi kolegom, ki zahteven izbor berila
utemeljujejo s tem, naj gredo na tekmovanje pač učenci, ki imajo do
literature in jezika poglobljen odnos". Povabil sem jo, naj pride na kongres
slavistov v Lendavo 6.-8. oktobra, kjer bo okrogla miza prav o izboru
šolskega berila (http://www.ff.uni-lj.si/slovjez/sds/lendava_program.html).
Seznam berila za letošnje tekmovanje je na naslovu
http://www.ff.uni-lj.si/slovjez/sds/razpisct2006.html). Toliko v diskusijsko
spodbujo. --- miran

Dodatne informacije o seznamu SlovLit