[SlovLit] Cankarjevo priznanje

Ned Sep 18 19:41:21 CEST 2005

From: "Branka Ramsak" <branka.ramsak na guest.arnes.si>
To: <miran.hladnik na guest.arnes.si>
Sent: 18. september 2005 13:36
Subject: Cankarjevo priznanje

Dragi Miran,

pišem ti, ker vidim, da si se vključil kot predsednik SDS v tekmovanje za
Cankarjevo priznanje. Berem, da je med razpisano literaturo tudi knjiga
Frana Milčinskega, Ptički brez gnezda. Rada bi ti povedala izkušnjo, ki jo
ima moj sin s to knjigo v lanskem šolskem letu. Namreč sedaj hodi v 9.
razred in seveda gledamo po internetu, kako bo zbral še tistih 15 dodatnih
točk za vpis v gimnazijo. Šole imajo zelo različne zahteve, tekmovanja pa
štejejo povsod.

Skratka, lansko leto, ko je bil v 8. razredu devetletke, jim je prof.
sloveščina dala za domače branje omenjeno knjigo. Naj ti povem, da nihče od
22 dijakov ni mogel te knjige prebrati (morda so bile izjema 3 punce).
Kolektivno so se uprli in potem je učiteljica umaknila knjigo iz bralnega
seznama. Gre za OŠ Prežihovega Voranca v Lj., kjer so dijaki v njegovem
razredu čisto v redu, nobenih problematičnih mulcev, ne po vedenju, po
uspehu pa tudi ne! Skratka, v knjigi obravnavana tematika je tem otrokom
povsem oddaljena, za nekaj svetlobnih let daleč. Nikakor jih ne spodbuja k
branju oz. prav nasprotno, branje slov. literature se jim vse bolj upira. V
splošnem je to velik problem, ki se kasneje vleče skozi celo izobraževanje -
otroci v glavnem ne marajo slovenščine in tudi slovenske književnosti ne.
Verjetno bi vi slovenisti morali pošteno pretresti seznam literature, ki se
bere v posameznih razredih OŠ, pa tudi v srednjih šolah.

Morda jim v tem konkretnem primeru (Ptički...) učiteljica ni znala knjige
približati, ni bilo primernega vodstva med branjem, samo upor je bil
kolektiven, kar pa tudi nekaj pove. Zato sem presenečena, da je knjiga na
seznamu za Cankarjevo priznanje. In seveda prva reakcija, ko ga je videl -
nikakor ne grem na Cankarjevo tekmovanje.

Sicer, po pravici povedano, niti nisem čisto verjela, da se bo odločil za
slovenščino, ker je bolj naravoslovne sorte, a vseeno mi ni čisto vseeno...
No, bomo pa tekmovali iz matematike in delali raziskovalne naloge iz fizike,
morda še biologije.

Želela sem ti samo opisati svojo izkušnjo.

Želim ti veliko uspeha z delom pri Cankarjevem priznanju.

Lep pozdrav, Branka

Dodatne informacije o seznamu SlovLit