[SlovLit] Trije ljudje in njihova usoda

Čet Avg 11 09:06:37 CEST 2005

From: "Igor Kramberger" <k na aufbix.org>
To: "slavist" <miran.hladnik na guest.arnes.si>
Sent: 9. avgust 2005 13:51
Subject: nic novega

Miran, zdravo:

prebral sem v danasnjem slov-litovem zbirniku tvoj zapis:

>  Žalostna usoda pisemske zapuščine. Tri mesece sem bil prepozen s
>  poizvedovanjem o usodi kupa pisem, ki jih je Boris Pahor pisal
profesorici
>  slovenščine Mariji Žagar med leti 1962 in 1993. Nedavno so namreč potomci
>  pokojne pisateljice Nade Matičič, ki ji je Marija Žagar zaupala dragoceno
>  korespondenco, Pahorjeva pisma vrgli v smeti.

Torej ostaja stanje v teh krajih nespremenjeno -- o pomenu pisem je
pisal ze Ivan Prijatelj v svoji meditaciji V zatisju leta 1914 v
Vedi, potem pa znova leta 1917 v Nasi knjigi, prilogi k Ljubljanskemu
zvonu.

A ocitno se ohranja tradicija, ki jo povezujemo z odzivi na
Prijateljevo monografijo o Kersniku, v kateri je ob casopisih
uporabil tudi pisma. Nekateri znani Slovenci so mu to takrat tako
zamerili, da so sezgali do takrat hranjena pisma.

Upam, da bomo tem potomcem postavili spominsko plosco v opomin
naslednjim rodovom zalujocih ostalih, da naj ne mecejo v smeti
stvari, ki jim nic ne pomenijo (ali pa jim je zaradi njih [njihove
vsebine] morda nerodno).

Socustvujem s teboj in z vsemi, ki imamo do takega gradiva nekoliko
drugacen odnos.

Lep pozdrav, Igor

Dodatne informacije o seznamu SlovLit