[SlovLit] Ugovori na maturi, ?upan?i?eva knji?nica in literarni muzej

Sob Jul 30 20:20:14 CEST 2005

----- Original Message -----
From: "breda pogorelec" <breda.pogorelec na guest.arnes.si>
To: "Miran Hladnik, arnes" <miran.hladnik na guest.arnes.si>
Sent: 27. julij 2005 17:03
Subject: Re: [SlovLit] Osebno

Osebno:
1. Mnenje: Mislim, da kolega Zoltan nima prav. Zadnje čase se uveljavlja
tudi v medicini "drugo mnenje" in to je  včasih povsem drugačno od prvega.
Kar se tiče drugega mnenja, se je meni nekaj podobnega zgodilo pri maturi
pred petdesetimi leti v Brežicah. Slovenščino sem ocenjevala in izpraševala
jaz, soocenjevalca pa sta bila ravnatelj Bogo Javornik in kolegica Božena
Orožen. Nalogo, ki sem jo ocenila z dobro, ker je učenec povzemal v glavnem
moje besede, soocenjevalca pa sta jo kot najboljšo z oceno odlično poslala
kot najboljšo v Ljubljano.  Tisti učenec je potem študiral matematiko in bil
nazadnje do upokojitve v Brežicah ravnatelj. Še zdaj se smejemo, a za
pripetljaj je nekdanji dijak zvedel veliko kasneje.

2. Pred dnevi sem prebrala v Delu, da je vrsta sorodnih ustanov protestirala
zaradi neustreznega ravnanja s zapuščinsko knjižnico Otona Župančiča, ki so
jo njegovi svojci zaupali Mestnemu muzeju, ta pa te predstavitve ni
predvidel. Mislim, da v mestno knjižnico pesnikovega imena kljub vsemu ne
spada - in bi bilo prav, da se Zveza slavističnih društev Slovenije pridruži
protestom.

Še ideja. Morda pa bi bilo le prav, če bi začeli razmišljati o Muzeju
slovenske literature. Ko sem bila predsednica Društva (1974-1975), si je za
to najbolj prizadevala Marja Boršnik, posebej v zvezi s Tavčarjevim
stanovanjem na Bregu, tudi Janeza Rotarja je zadeva zanimala. A ob vseh
tedanjih nalogah ni bilo dovolj ljudi in časa, da bi se s tem ukvarjali, bi
pa bilo prav. Taka ustanova bi morda povezovala podobne ustanove po
Sloveniji itd.

Za danes samo kot ideja in lep pozdrav v vroče dni. Breda Pogorelec

Dodatne informacije o seznamu SlovLit