[SlovLit] pozabljen (monografija o Trdini)

Igor Kramberger k na aufbix.org
Sob Jun 18 15:10:28 CEST 2005

Dober dan,

minuli teden sem prezivel z izvajanjem prvega
junijskega izpitnega roka, zato odgovarjam z
zamudo na zapis *Kratka vsebinska predstavitev
monografije* o Janezu Trdini, objavljen v SlovLit
izvleãek, let 110, ”tevilka 2.

Niso namrec omenjeni vsi avtorji in navedeni
naslovi vseh prispevkov. Obzalujem, da moram
predstavitev dopolniti z omembo lastne studije.
Res je namrec, da po izobrazbi nisem ne slovenist
ne etnolog in ne zgodovinar -- zgolj diletantsko
obcasno segam na ta podrocja (formalno kot
sociolog kulture).

Prispevek je v zborniku uvrscen na konec sklopa:
literarna zgodovina in kritika, a po svoji
vsebini ne spada tja -- in po svoje tudi nikamor
drugam. Predstavil sem Trdinovo ustvarjanje v
dveh desetletjih, ko ni nic objavljal; predvsem
skozi devetdeseta leta, ko ni dokoncal druge
izdaje Zgodovine slovenskega naroda in se niti ni
lotil uresnicevanja zamisli o celovitem opisu
Rusije. O obeh projektih pa so se ohranili
obsezni rokopisi.

Alenka Koron me je medtem prijazno spomnila, da
ima ta prispevek svoje daljne korenine v studiji,
objavljeni pred 18 leti: Snezana Stabi in Igor
Kramberger, Povest o bajkah s podukom iz
literarne teorije. Problemi 25(1987)5 [277], str.
18--25. Vendar moram omeniti tudi veliko,
temeljno razliko med obema besediloma. Pri
starejsi studiji gre za porocilo o opazenem, za
ugotovitve, ki so se nabrale med odkrivanjem in
urejanjem Trdinove rokopisne ostaline. V novejsem
prispevku gre za konstrukcijo vprasanj, ki so
lahko izhodisce za nadaljnja raziskovanja. Zame
je to nenavadno pocetje in se ob njem pocutim
nekoliko nelagodno, ceprav se zavedam morebitne
hevristicne uporabnosti.

Za konec: vesel sem vseh bralcev, ki kompletu
Podobe prednikov zagotavljajo zivost in
prisotnost. Filip Robar Dorin je dialog v
trikotniku med besedilom, bralcem in vsemi danimi
diskurzi (prosto po Bahtinu) pri tem prenesel se
v drug medij. In pokazalo se je, da ni treba s
posegi scititi ne Trdine in ne tedanjih
prebivalcev Novega mesta, ces da niso bili tako
zelo pokvarjeni.

Lep pozdrav,

--
Igor
-----

Gregor'ci'ceva 23, SI-2000 Maribor
pri Tom'si'c, Ulica Toma Brejca 11 a, SI-1241 Kamnik

Slovenija, Evropa

Dodatne informacije o seznamu SlovLit