[SlovLit] Re: Haider bi bil vesel

Tor Apr 19 21:22:09 CEST 2005

From: <Janez.Dular na gov.si>
To: "Dr. Miran Hladnik" <slovlit na ijs.si>; <miran.hladnik na guest.arnes.si>
Sent: 19. april 2005 19:03
Subject: Haider bi bil vesel 2

[...] Spoštovana gospa Jolka Milič
     res ne more iz svoje kože. Takoj potem ko se mi zahvali za pojasnila
in se opraviči za svoje prenagljeno namigovanje (češ da bom v zvezi z
neupoštevanjem slovenskih krajevnih imen na zemljevidih "spet molčal"),
začne znova namigovati, tokrat o "presenetljivi koincidenci" med datumom
sestanka na Geodetski upravi in datumom izida prispevka J. Bavčar v
Književnih listih. Pri tem prezre podatek iz mojega prejšnjega pojasnila,
da je Geodetska uprava sklicala omenjeni sestanek "na mojo večkratno
pobudo". Prvi dopis s to tematiko sem na Geodetsko upravo poslal 23. 12.
2004, tj. skoraj štiri mesece pred izidom prispevka J. Bavčar.
     Zakaj pa ne še prej, bi rada vedela gospa Jolka Milič, zakaj ne npr.
že kar leta 1998, ko je Geodetski zavod Slovenije začel "grešiti"?
     To je žalostna zgodba. Leta 1998 še ni bilo niti Sektorja za slovenski
jezik niti Zakona o javni rabi slovenščine. Ko je bil sektor (oziroma urad)
vendarle formalno ustanovljen -- na jezo nekaterih slovitih slovenistov in
slovenistk --, mu ni bil dovoljen normalen kadrovski razvoj, da bi se bilo
res mogoče sproti odzivati na številne jezikovnopolitične in
jezikovnokulturne probleme (a la zemljevidi Geodetskega zavoda Slovenije).
In ko je bil Predlog zakona o javni rabi slovenščine vložen v zakonodajni
postopek, so isti slovenisti in slovenistke poskrbeli najprej za njegovo
blokado, potem pa še za njegovo vsebinsko osiromašenje in iznakaženje,
predvsem za znižanje statusa in pristojnosti urada/sektorja za slovenski
jezik. Ta sektor lahko zdaj "pod mojo taktirko" samo opozarja ter daje (in
do onemoglosti ponavlja) pobude, mnenja, nasvete ipd., realno ukrepanje
(npr. pošiljanje spornih avtokart v Vevče) pa je odvisno od pristojnih
inšpekcijskih služb in njihove razlage predpisov.
     Janez Dular

Dodatne informacije o seznamu SlovLit