[SlovLit] Re: Haider bi bil vesel

Pet Apr 15 17:18:08 CEST 2005

From: <Janez.Dular na gov.si>
To: "Dr. Miran Hladnik" <slovlit na ijs.si>
Sent: 15. april 2005 15:06
Subject: Odgovor J. Milič (Haider bi bil vesel)

   Spoštovana gospa Jolka Milič se je ob branju prispevka Julijane Bavčar
(Delo 13. 4. 2005) upravičeno razjezila, ni pa upravičeno njeno namigovanje,
da bomo ob zamolčevanju slovenskih krajevnih imen na zemljevidih Geodetskega
zavoda "spet molčali in prostodušno pustili, da veselo prodajajo naprej -
sold je sold - sporno avtokarto". Rad bi vedel, na podlagi katere dosedanje
izkušnje z menoj in s prizadevanjem Sektorja za slovenski jezik si je
privoščila tako krivično domnevo.

   Prispevek J. Bavčar sem seveda prebral in sem bil nad njim navdušen,
izšel je namreč en dan po sestanku, ki ga je na mojo večkratno pobudo
sklicala Geodetska uprava Republike Slovenije in na katerem smo obravnavali
ista vprašanja in iste zemljevide kakor kolegica Bavčarjeva. In zavzeli tako
rekoč enaka stališča, zraven pa poudarili, da zadeva nima samo
kulturnopolitične razsežnosti, temveč je tudi pravno hudo sporna.

   Rabo zemljepisnih imen na zemljevidih ureja nekaj mednarodnih dogovorov
(OZN!) in že na tej podlagi bi Geodetski zavod na svojih zemljevidih lahko
uveljavljal dvojezičnost. Poleg tega so za državne ustanove, ki izdajajo
zemljevide (npr. Geodetska uprava RS), zavezujoče še določbe 4. člena Zakona
o državni upravi (slovenščina kot uradni jezik) in prvega odstavka 5. člena
Zakona o javni rabi slovenščine, za druge slovenske izdajatelje zemljevidov
(založbe in druga podjetja, Geodetski zavod, AMZS idr. osebe zasebnega
prava) pa tretji odstavek 23. člena Zakona o javni rabi slovenščine. Zakon o
javni rabi slovenščine govori tudi o nadzoru in sankcijah za kršilce določb,
vendar Sektor za slovenski jezik nima teh pristojnosti, zato smo na pojav
opozorili inšpekcijsko službo in pričakovati je njeno ukrepanje. Na
omenjenem sestanku pa smo se tudi dogovorili, da bo Geodetska uprava RS na
svojih spletnih straneh objavila ustrezno opozorilo za vse izdajatelje
zemljevidov.

    Dr. Janez Dular, vodja Sektorja za slovenski jezik (MK)

Dodatne informacije o seznamu SlovLit