Fw: [SlovLit] Filozofska fakulteta v Mariboru

Miran miran.hladnik na guest.arnes.si
Sob Jan 22 18:23:06 CET 2005

----- Original Message -----
From: <ToniaBER na aol.com>
To: <miran.hladnik na guest.arnes.si>
Sent: 22. januar 2005 15:26
Subject: Re: [SlovLit] Filozofska fakulteta v Mariboru

Spostovani kolega

Z velikim veseljem sem prebrala Vase pismo, v katerem podpirate ustanovitev Filozofske fakultete v Mariboru. Ce bi mogla, bi tudi jaz z obema rokama in ze zdavnaj glasovala za to ustanovitev. Dovolite mi, da navedem samo nekaj argumentov:

- Monopol ne more zadovoljiti nikogar, razen morda kaksnega redkega pristasa enoumja, ki ni nic drugega kot monopol v idejah. Kaj bi Slovenci rekli, ce bi imeli izbiro samo med avtomobili ali pralnimi stroji ene same znamke? Ne vem, ce bi bili prevec navduseni. Ali ni slovenska humanisticna znanost vaznejsa od avtomobila ali pralnega stroja?

 - Strah pred tem, da bi se studentje vpisovali na fakulteto z nizjo zahtevnostjo je popolnoma odvec, to nam jasno kaze praksa, ki jo poznate tudi Vi. Kam rinejo ameriski, nemski ali francoski studentje? V Parizu in okolici imamo 15 univerz in se nic koliko vec ali manj prestiznih sol. Lahko ste prepricani, da so najboljse ustanove zatrpane do zadnjega koticka, ceprav je zahtevnost do studentov veliko visja. Enako je za profesorje: vsi bi radi delali na ustanovi, kamor se bo najtezje prebiti, ker so kriteriji najstrozji in kjer bodo tekmovali ne s tremi-stirimi kolegi, ampak z desetinami kolegov in kjer bodo potem najvec delali. Konkurencne ustanove se morajo nenehno truditi, da izboljsajo raven studija, cloveskih odnosov, itd.

- V casu, ko studentje lahko nabirajo "kredite" po celi Evropi in se drugod po svetu, se mi zdi normalno, da bi morali imeti moznost, da jih nabirajo tudi po Sloveniji. Ne vem, zakaj bi moral student  ostati "privezan" v  Ljubljani, zakaj ne bi "pobral" kak semester tudi v Mariboru, ce to bolj ustreza njegovemu osebnemu interesu ali ce so morda predavanja boljsa (se tudi lahko zgodi, ali ne?). Ali ce se mu zdi Drava lepsa od Ljubljanice, ali obratno.....

- Ce gledam od zunaj, imam vcasih neprijeten obcutek, ki sem ga imela ze v casu Jugoslavije: razen Beograda ni v Jugoslaviji obstajalo nicesar zanimivega ali vsaj intelektualnega; sedaj razen Ljubljane ne obstaja skoraj nic drugega. Skoda! Ali naj Slovenija postane predmestje Ljubljane?

Torej, dragi kolega, prosim Vas, potrudite se za ustanovitev Filozofske fakultete (in se cesa) v Mariboru, zdrava konkurenca na podrocju kulture in znanosti je v interesu Ljubljane in nase drzave nasploh.

Lep pozdrav

Antonija Bernard, Pariz

Dodatne informacije o seznamu SlovLit