[SlovLit] Re: Odnos staršev do leposlovja

Miran siol miran.hladnik na guest.arnes.si
Sre Okt 27 23:06:02 CEST 2004

From: "IBor" <zavbirobi na volja.net>
To: <slovlit na ijs.si>
Subject: =?iso-8859-1?Q?odnos_starsev_do_leposlovja=3F?=
Date: Wed, 27 Oct 2004 18:27:03 +0200

Sem absolvent slovenistike (pedagoska smer) in kot dolgoletni honorarni =
instruktor slovenscine opazam, da le redki starsi dejansko prebirajo =
knjige, ki naj bi jih njihovi otroci prestudirali za maturo, obenem pa =
je njihovo poznavanje leposlovja milo receno - porazno. Na svojih =
instrukcijah sem se tako ze navadil veleumnih izjav (Pazite! Od =
starsev!), da je Trubar napisal Desetega brata, da je Preseren tako ali =
tako samo pil, in da se vse znanje slovenscine (se vedno) zacne in konca =
pri Toporisicu.=20
Kako naj torej starsi vrednotijo, kaj naj otrok bere in kaj ne, ce sami =
nimajo za to ustreznega vedenja? Izjeme so seveda izvzete. =20

Iz lastnih izkusenj (individualni pogovori z okrog 150 ucenci, dijaki in =
maturanti razlicnih ljubljanskih osnovnih in srednjih sol tekom 6-7 let =
moje instruktaze slovenscine) lahko zagotovim, da dijaki=20
(pre)berejo zgolj in samo tisto, kar jim nalozijo ucitelji (po liniji =
najmanjsega odpora), ali pa se celo tega ne. Lazje je pac stvar od nekje =
preplonkati, prepisati, itd... Vecina starsev iz mojih opazanj zelo =
redko spodbuja otroka, naj bere tudi druge leposlovne knjige, poleg =
tistih, ki jih itak morajo obvezno precitati za domace branje (zlasti v =
srednji soli). Ocitno se med starsi pojavlja trend, da pri svojih =
otrocih veliko raje vidijo pozitivno oceno pri anglescini ali =
matematiki, kot pa recimo vzorno in tekoce napisan literarni esej, ki je =
ponavadi v veliki meri rezultat rednega branja razlicnega leposlovja (in =
s tem seveda bogatenja maternega jezika)... =20

Kaj bi torej starsi znali priporociti svojemu otroku, naj vzame v roke =
za maturo? Mogoce Trubarjevega Desetega brata?

Robert Zavbi

Dodatne informacije o seznamu SlovLit