[SlovLit] Venerino leto

Vlado Nartnik Vlado na zrc-sazu.si
Tor Jun 8 14:59:23 CEST 2004

Ob danasnjem navideznem prehodu Venere cez Sonce sem se
malce zapoznelo spomnil, da se spodobi opozoriti na Venero kot
vladarico letosnjega leta. Spodobi zato, ker se s podobnim Venerinim
letom 1227 veze znameniti slovenski pozdrav Bernarda Koroskega.
V zvezi s tem je pred sestimi leti izslo moje kratko opozorilo v
Jutranjiku 1 (1988), st. 7, str. 11. In ker je besedilo v zdaj ze
pozabljenem poskusu novega dnevnika tezko dostopno, ga v
nadaljevnju navajam v celoti:

Merkurjevo leto 1998

Ni mi jasno, kako je prislo do naslova Hosroskop za 5. junij
Soncevega leta 1998 ze v prvi stevilki Jutranjika. Iz razpredelnice na
34. in 35. strani Stoletne pratike dvajsetega stoletja 1901-2000, ki jo
je leta 1901 izdal dr. Gregorij Pecjak, je razvidno, da vlada letu 1998
planet Merkur. Po izracunih Hermana s Koroskega, rojenega v
Saturnovem letu 1111, je bil namrec Odresenik rojen v Soncevem
letu 1 ter krizan v Saturnovem letu 33, kar pomeni, da je Marsovo
vsako leto Gospodovo, ki je deljivo s stevilom 7. Zadnje Marsovo leto
je bilo tako leto 1995, ki je sledilo zaporedju Luninega leta 1992,
Saturnovega leta 1993 in Jupitrovega leta 1994 ter predhajalo
zaporedju Soncevega leta 1996, Venerinega leta 1997 in
Merkurjevega leta 1998.

Za slovensko zgodovino posebej zanimivo je sicer Saturnovo leto
1349, ko se je sredi strasne kuge zacelo romanje v cesarske Cahe v
Porenju in se ponavlja vsakih 7 let vse do sirsega zaporedja
pomenljivih let 1895 - 1916 - 1937 - 1958 - 1979 - 2000. Podobno
zanimivo je Venerino leto 1227, ko je stajerski vitez Urh z
Lihtenstajna oznanil, da se kani po Jurjevem iz Benetk odpraviti na
turnirsko pot v oblacilu poganske boginje Venere. Tako je tudi krenil
iz Mester v nedeljo, 25. aprila, se pravi v casu, ko je Sonce stopilo v
Venerino znamenje Bika, dokler si ni v Vratih prisluzil znamenitega
slovenskega pozdrava Bernarda Koroskega: "Buge waz primi, gralva
Venus!"

Vlado Nartnik

Dodatne informacije o seznamu SlovLit