Fw: [SlovLit] Knjižnice in založbe po novem

Pon Jun 30 11:48:45 CEST 2003

----- Original Message -----
From: "Longyka Marjeta" <Marjeta.Longyka na ff.uni-lj.si>
To: "Miran Hladnik" <miran.hladnik na guest.arnes.si>
Sent: 30. junij 2003 8:40
Subject: RE: [SlovLit] Knjižnice in založbe po novem

Živio!

Delam v knjižnici, in sicer fakultetni, to pomeni, da vnašam v Cobiss
ogromno število vseh mogočih zapisov. moram reči, da ne razumem ideje, naj
bi si raziskovalci vnašali svoja dela v Cobiss kar sami. Ko sem to prvič
prebrala, se mi je vse skupaj zdelo zelo smešno. Namreč: Cobiss še zdaleč ni
popolna ali idealna baza (poleg vsega drugega kar dvojna, knjižnična in
bibliografska, torej feferoni in rozine skupaj, kar je kulinarično meni
osebno sicer zelo všeč, ker imam rada perverzne okuse, ampak iskalce
informacij po mojih izkušnjah to zelo bega). Ampak, da postaneš sposoben
kreirati zapise v tej bazi, se moraš izobraževati na različne načine. Kot
prvo, moraš narediti bibliotekarski strokovni izpit v NUK, pogoj za to je
diploma iz bibliotekarstva, ali pa kakšna druga, no, čeprav je to zdaj to
vse redkeje; poleg tega moraš vsaj eno leto biti zaposlen v knjižnici. Ti
pogoji so zato, ker mora človek kaj vedeti o bibliotekarstvu, bibliografskih
bazah in kar je še takega, da lahko kompetentno kreira tako bazo. Da ve, kaj
dela. Da ve, kako je treba obdelati ta in kako oni dokument. Strokovni izpit
je samo začetek izobraževanja. Sledi nekaj deset tečajev in veliko prakse.
Ti tečaji niso zgolj zato, da izvajalci dobijo denar. Šele po vsem tem dobiš
pooblastilo za kreiranje.

Torej, kaj bi bilo zdaj mogoče narediti?

a) vsi raziskovalci bi šli študirat bibliotekarstvo in se izobrazili za delo
v Cobissu
b) vsi raziskovalci bi brez znanja vnašali kar bi se jim poljubilo

Varianta a se mi zdi strašansko draga in naporna (za raziskovalce, saj
država najbrž tega ne bi plačala). Varianta b bi imela za posledico to, da
bi v dveh dneh nacionalna baza Cobiss postala sračje gnezdo vsega mogočega,
kar bi bilo predvsem popolnoma neuporabno in brez vrednosti. Torej za v koš
in gremo delat novo bazo, ki bi imela neke standarde. Spet drago.

Mislim, da bi se morali zmisliti kakšno tretjo varianto znotraj že utečenega
sistema. Saj se za to borimo, da se stvari izboljšujejo. In po mojem
skromnem mnenju se izboljšujejo.

Lep pozdrav vsem, Meta.

Dodatne informacije o seznamu SlovLit