[SlovLit] Nacija knjige internet jezik kongres

Čet Apr 18 18:18:52 CEST 2002

Nacija
Knjige
Internet
Jezik
Kongres

==========

Nacija

"Govoriti o 'slovenskem nacionalnem interesu' ne pomeni nič drugega, kakor
misliti na to, kakšen dobiček bom imel od tega, če tolčem po koži, napeti na
boben slovenskega nacionalnega vprašanja ali kar nacionalizma samega" (Vinko
Ošlak v Delu 25. marca).

===========

Knjige

Televizijo gledamo povprečno več kot tri ure dnevno. Torej bi načelno lahko
nekaj tega časa porabili tudi za knjige. Le zakaj ga ne?

Http://www.audiobook4free.com -- avdioknjige, res je, ne še slovenske.

Knjige pri Mladinski knjigi (www.emka.si) se že lahko kupi kar direktno izza
zaslona preko Klika Ljubljanske banke.

==========

Internet

Internetna pošta je v Veliki Britaniji že dvakratno presegla količino
običajne pošte. Rast podatkov na internetu je 150 % letno. --- Trajnost
spletnih dokumentov je 4 leta in pol, potem pa izginejo ali se preselijo na
drugo lokacijo. Iz skrbi, da se tako ne bi izgubile dragocene zgodovinske
informacije o razvoju interneta, se je rodilo internetno arhiviranje. Vsaka
dva meseca napravijo posnetek aktualnega stanja izbranih strani in so tako
do zdaj shranili 10 milijard dokumentov (kar naj bi ustrezalo 1,5 mio
cedejkam) in vzpostavili najobsežnejšo podatkovno zbirko na svetu. Kje?
Seveda v ZDA. Od kod informacija? Iz časopisa Die Zeit 15. 4., ki sem ga
bral na avionu iz Bukarešte v München.

=========

Jezik

V aprilski reviji PC & mediji je branja vreden članek Kako smo prevajali
Okna XP Janeza Orla. Pomagali so si z orodjem Translator's WorkBench;
podrobnosti bi nam lahko pojasnil kolega slovenist, ki se nam zdi, da smo ga
prepoznali na eni od slik v članku.

Nemški jezikoslovec Rudolf Hoberg ob skrbi nekaterih, da bodo anglicizmi, ki
jih uporablja mladina, izrinili stare dobre domače besede, trdi, da na svetu
ni take reči kot odvečne besede, in citira, kako so se starejši že leta 1899
pritoževali nad razvado mladih, ki "iz pretiranega spoštovanja vsega tujega,
zaradi pomanjkanja samozavesti in nespoštovanja lastnega jezika" posegajo po
tujh angleških besedah. Ker je purizem neproduktiven, predlaga pozitivni
ideal jezikovne raznolikosti. (Iz Frankfurter Allgemeine Zeitung, spet na
avionu.)

Iz vabila na predstavitev knjige o slovenskem gledališču v Trstu 1945--65
Bogomile Kravos v Slovenskem gledališkem muzeju 24. aprila 2002: udeležili
se ga bodo "tudi nekateri še živeči ustvarjalci iz prvih dveh povojnih
desetletij" [mrtvih očitno ne bo, op. p.].

V novi številki Slavistične revije, ki je posvečena 80-letnici akademika
Franca Jakopina, bosta vsaj dva članka zanimiva tudi zunaj jezikoslovnih
strokovnih krogov: Toma Priestlyja Vandali, Veneti, Vindišarji in Sorina
Palige Oris zgodovine Slovanov.

========

Kongres

V naslovu kongres.html sem pomotoma izpustil eno črko, pa že povezava na
pismo Alenke Šivic-Dular v enem zadnjih slovlitovskih sporočil ni delovala.
Tule je popravek: nanj skočite s strani
http://www.ff.uni-lj.si/slovjez/kongres.html. Njenemu pozivu k sestavljanju
novega koncepta se ne bom odzval, saj sem ga že zdavnaj pripravil, pa je bil
zavrnjen oziroma preslišan, tako kot tudi moj predlog, da bi bilo
racionalno, ko bi se leta 2003 slovenistični simpozij odvijal v okviru
kongresa. Glede zavrnjenega tematskega bloka, katerega naslov naj bi bil
neprepričljiv, naj dodam, da pa gnilega zahoda za razliko od sumničavih
članov MSK-ja prav nič ne skrbi za mojo strokovno resnost in kompetenco, pa
so zato pripravljeni načrt srečanja na podobno temo interkulturne literarne
zgodovine celo finančno podpreti. Kaj sem sam pisal o bratislavskem kongresu
(Mednarodni slavistični kongres v Bratislavi in Slovenci na njem, Delo -- KL
7. okt. 1993, 14--15), ponudim o priliki tudi na spletu. Predsedničin namen
je očitno ohraniti kongres tak, kot je, in še enkrat ponoviti njegove stare
napake, potrebne spremembe pa preložiti na ramena bodočih organizatorjev. S
tem se jaz ne morem strinjati. Njen zaključni očitek o moji getoizaciji
slovenistike ni vreden resnega pretresa, saj je že samo tale tri leta star
forum dokaz njene odprtosti k vsem drugim strokam in na vse konce sveta --
ponujeni slavistični patronat problematičnega kongresnega tipa slovenistiki
lahko samo škoduje.

lp miran

Dodatne informacije o seznamu SlovLit